Gäst Stefan Postad 6 November , 2005 Är det någon här som har erfarenhet av att bo på båten året runt? Ett sätt att finansiera båtköpet vore att flytta ut till båten och hyra ut lägenheteni 2:a hand. Jag har kollat lite på B-31 med värmare och toalett med septitank. Duscha gör jag ändå oftast på gymmet. Dessa går att få för väldigt rimliga pengar. Vad är det för tankemiss jag gör nu? Problem jag kommer att tänka på är bilparkering, mc-förråd samt eventuell isbildning. Jag bor i Göteborg och vet att det finns båtar som ligger i året runt. Man kan säkert bo i en båt på vagga också? Är jag ute på djupt vatten nu? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rige-Per 0 Postad 2 April , 2006 Jag har bott i en TUR80 i snart 12 år. Det är några sker som måste fungera för att det ska fungera. El, du måste ha tillgång till el året runt. Vatten, det ska vara hyfsat lätt att bunkra vintertid. Toalett måste du ha tillgång till iland vintertid. Hygienen verkar du ha löst. Tvätt också? Uppvärmningskostnaden, el är billigast. Ställer du upp båten i vagga så ökar energiförbrukningen för uppvärmning dramatiskt och var tar disk- och tvättvatten vägen. Jag låter min båt ligga i på vintern - enklast och billigast. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 3 April , 2006 Det där låter härligt tycker jag.Det skulle vara kul om fler som bor i båtar kunde svara.Naturligtvis blir det trångt,men man sitter ju ändå still nästan hela tiden och platserna man cirkulerar mellan är få.Angående datorn,finns det trådlöst internet som man använder då?Man vill ju inte missa följetången på MG.Ha Ha J Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser