fillsta 0 Postad 5 November , 2005 Hej! vad är bästa sättet att rengöre ett kapell? christer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 5 November , 2005 Jag körde mitt i tvättmaskinen förra veckan....blev kanon 30grader o utan centrifugering. Men man måste åter impregnera sen... Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Loope 2 Postad 5 November , 2005 Jag la ut det på altanen och tvättade med borste och såpa. Blev bra. Men glöm inte impregnera efteråt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 5 November , 2005 Har du ett kapell med plastfönster i så undvik tvättmaskinen, det blir för mycket mekanisk nötning på plasten som blir mjölkvit efteråt. Lägg i blöt i badkaret med såpa ett par timmar och sedan borsta med rotborste, därefter upphängning på tork. Impregnera när det har torkat. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 5 November , 2005 formen håller sig bättre om du kan montera upp det blött. Lägg det i en säck och åk ut till båten. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Algot_R 17 Postad 7 November , 2005 En ny fråga: Måste jag ta av kapellet på vintern, eller kan det sitta kvar på båten? Båten ska stå i ett båthus, halvöppet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Loope 2 Postad 7 November , 2005 Det kan sitta kvar men se till så du har bra ventilering. Annars kan det mögla på insidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser