Torpedo 0 Postad 4 November , 2005 Kunde inte låta bli.... den är så cool. 30m, 118 95 ton 17 000 hkr 60 knop Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 5 November , 2005 Ingår vattenskidbåge? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 5 November , 2005 Svara mig helt ärligt. Vad skall man med denna till? Ok, allt man har eller någon har behöver väl inte vara så himla präktigt men ändå? Vad gör man sedan man kört fort som ...? Titta på den och beundra vackra linjer, kan man det? Eller putsa på skrovet osv???mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M_Bergqvist 0 Postad 5 November , 2005 Är det båten som är med i filmen The Island? Den ser läcker ut! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torpedo 0 Postad 6 November , 2005 Jag tror det. Finns en del intressant läsning om den på: www.wally.com Båten har bla testats vid SSPA:s skeppstekniska lab i Göteborg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
amatius 1 Postad 6 November , 2005 Jag blev kär i designen första gången jag såg den och om man tar sig en närmare titt på hur den drivs och vad den har under huven så är i alla fall jag i himmelriket MEN...om den är så himla praktisk och ekonomisk...nja. Den lär dra något i stil med ett par ton soppa i timmen beroende på vad du väljer att ha för maskin. Men å andra sidan vilka stora dyra leksaker är praktiska och ekonomiska Hade jag pengarna hade jag haft en. //Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torpedo 0 Postad 6 November , 2005 Nästan 4ton/timme i bränsleförbrukning. (Det har man nog råd med då båten kostar 25 milj dollar.) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M_Bergqvist 0 Postad 6 November , 2005 Tack för länken! Onekligen egen design på deras farkoster. Hade man haft en slant över skulle jag t.o.m. kunnat tänka mig en öppen båt av deras mindre modeller. Skönt att sitta och vinterdrömma! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torpedo 0 Postad 7 November , 2005 Nice! En annan rolig sak är båtens färg som ändrar kulör beroende på belysning. Tittar man på bilderna så är den grå, svart och blå om vart annat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pudden 0 Postad 7 November , 2005 Torpedo jag tycker att du ska bygga en själv vad säger du...törs du inte? pudden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torpedo 0 Postad 8 November , 2005 Det är inte lagligt att bygga Wally:s i Sverige. Det bryter mot: § 1:1:1 i Jantelagen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pudden 0 Postad 8 November , 2005 törs du inte alltså ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torpedo 0 Postad 8 November , 2005 En liten kanske! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Evap 0 Postad 8 November , 2005 Jag är mer intresserad av lacken än av själva båten - hur fukar det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 8 November , 2005 Mötte ett liknande monsteren gång för några år sen.Smyge,tror jag den hette.Marinens stolthet....skulle visst inte synas på radarn.Vore skönt att slippa se den överhuvudtaget,Läbbig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ryssen 0 Postad 9 November , 2005 Utan tvekan den grymaste yacten som finns. Den ar helt underbar! Den ma va onsodig, den ma vara stor, men den ar ju sa vacker! Och jag lovar er alla ingen hade sagt nej till en! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ryssen 0 Postad 9 November , 2005 Utan tvekan den grymaste yacten som finns. Den ar helt underbar! Den ma va onsodig, den ma vara stor, men den ar ju sa vacker! Och jag lovar er alla ingen hade sagt nej till en! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser