Gå till innehåll
lördag 15 februari 2025
cmunther

Väntans tider

Rekommendera Poster

Väntar redan på båtmässan i göteborg så att man kan dra igång med vårrustningen på båten.vad skall man hitta på tills dess?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Börja med att plocka fram alla kataloger du kan hitta som handlar om båttillbehör, sätt sedan på kaffet. Under tiden kaffet blir klart så kan du börja bläddra över de aktuella tillbehören som verkar intressanta.

När kaffet är klart så lutar du dig tillbaka i favoritfåtöljen och fortsätter att bläddra (helst utan att dräggla) när du sedan har bestämt dig för vad som skulle kunna passa till just din båt, så plitar du ner artikelnumren på en lista som du sedan skickar in till Jultomten.

När sedan den 24:e närmar sig så kollar du runt i huset om du kan finna några paket som eventuellt skulle ha haft vägarna förbi något tidigare än beräknat.

Skaka på dessa för att försöka bestämma art och form på innehållet, skulle det mot all förmodan inte stämma med vad som har skrivits ner på listan så lämna paketet därhän.

Om du sedan efter den 24:e fortfarande inte är nöjd med vad som dolde sig i alla paketen så lämna in en skriftlig överklagan i två ex som du sedan skickar till kundtjänst i tomteland.Och börja sedan planera för en ny lista som medtages till båtmässan i Göteborg som är mellan den 4-12 februari. Där kan vi träffas och jämföra våra listor och även eventuella paket som inte passade.

Vi skulle ju faktiskt kunna byta paket med varann om de absolut inte utfaller till belåtenhet.

Jag har en Dominant 78 segelbåt och min största önskan på listan är en ny gennaker på 42 kvm, skulle du mot all förmodan få en sådan i ett av dina paket och den inte passar så har jag säkert fått något annat som vi kunde byta med.

GOD JUL och väl mött på mässan i Göteborg

/Wille som oxå längtar dit

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

annars kan man skaffa sig ett projekt som jag precis gjort :-D

post-1122-1394234504,6414_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har inte tagit upp min båt än,men det är nära.Det finns faktiskt ett liv efter detta.Jag har massor att göra.Kasta dig över det,sno som f.a över det.Då har du vunnit din tid.Pilla med din båt,dröm,men satsa på livet,så småningom........Men lev i dag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

eller gör som jag börja nu med vårrustning 8.gif\

post-7676-1394234504,7009_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

eller som jag. Sälj båten och beställ en ny som inte kommer förrän i Mars.

Vid jul så är det bara halvlek3.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...