Rubank 0 Postad 2 November , 2005 När jag tappade ur den gamla växelhusoljan, i samband med vinterkonserveringen, så var den grön. Tyder det på något särskilt? Den brukar ju vara lite gråaktig om det kommit vatten i den, men den här var mossgrön. Frågar Tobbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 225 Postad 2 November , 2005 Har du sötvattenskyld motor och det kan ha kommit in glykol i backslaget? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Teddeh 0 Postad 2 November , 2005 Om jag fattat dig rätt har du inget backslag, utan ett drev. Drevolja är ofta färgad blå eller grön (beroende på märke). Quicksilver/Mercury t ex är blå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rubank 0 Postad 3 November , 2005 Har en 70 hk Mercury -89 2-takt. Har frågat runt lite, men ingen tycks känna igen detta fenomen. Tobbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 537 Postad 3 November , 2005 Har varit med om något liknande tror jag men det var länge sedan. Kan ha varit nåt år jag använt annan olja än den vanliga. Man tittar ju inte på färgen när man sprutar in den så när man tappar av den blir det en överraskning. Om den är genomskinlig och inte mjölkig är det nog ingen fara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser