edmund 0 Postad 1 November , 2005 Hej Sålt del i segelbåt, kommer att inköpa en styrpulpet. Har kommit fram att mina behov är fiske, utflyckter med familj, ej vatten sport. Vatten att färdas i blir stora sjöar, västkust, gbg skärgård bohuslän. Vi har fastnat för mittpulpet. Vill komma långt från motorljud! Önskar tips och råd? Ryds 535 dl eller?? . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 1 November , 2005 Jag är svag för Höga Rodd. Jag har inte provkört deras HR 510 men den har fått bra kritik. Har och hade Höga Rodd själv men det är mindre modeller med styrpulpeten vid baksätet. Höga Rodd har vässat till sig i kvaliten, är inte världens roligaste båtar utan har snarare lite volvo 745 över sig. Stabila, lite tråkiga, rejäla. Vad det gäller motorljudet så är nog valet av motor viktigare än avståndet från den. Fyrtakt är tyst och vad jag har läst här så är även nya två takt med insprutning tyst. (Finns säkert några som kan kommentera detta bättre) Men det är nog så att när Du drar på så hörs motorn i vilket fall som helst. Det är på de låga varven som fyrtaktaren är riktigt tyst. Kolla så att Du kan få service på fyrtaktaren vid en auktorisead firma i närheten där Du bor för det är lite mera pyssel med den än med fyrtaktaren (i början är det bland annat justering av ventiler) Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lindqvistarn 0 Postad 2 November , 2005 Ahoy, Beror väl lite på vilken prisklass du tänkt dig. Personligen är jag svag för Yamarins båtar, 6210:an ser intressant ut. http://www.yamarin.com/index.cfm?ChangeSetNow=4 Yamarinen är ju tillverkad för att passa och matcha yamahas utombordare. Silver boats är ju också ganska läckra, aluminium anses ju vara mera stryktåligt och lättskött. Tyvärr finns det bara information på finska på denna sida: http://www.silverboats.fi/ Tryck sisään. Mvh, Lindqvistarn http://www.silverboats.fi/sivu1.htm\' /> Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steff008 4 Postad 2 November , 2005 Håller med föregående talare. Kör själv Silver Hawk 520 DC och är mycket nöjd med ekipaget. Man behöver inte vara rädd för varje liten sten man råkar peta till vid fiske på grunda vatten. Jag har också snappat upp att man här i Finland haft kampanj på Silver Shark 580 CC med Yamaha 90 AETOL tvåtaktare (visserligen förgasare) och paketet har gått lös till mycket bra pris. Vet ej om samma kampanj gått i Sverige, men bör kollas om intresse finns. Hälsn, Steff Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steff008 4 Postad 2 November , 2005 Varför i h..e blev hela min text till en länk ? Nåväl, länken går till Silvers hemsida. Hälsn, Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Stefan Postad 2 November , 2005 Micore 500 eller 550 kanske kan vara nåt? Kolla www.micore.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Herman Postad 3 November , 2005 Hape aluminium båtar kan du titta på Dem bygger bra båtar efter önskemål. www.hape-metalworks.com Mvh Herman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lindqvistarn 0 Postad 9 April , 2006 Hepp! Nu har Silver boats en svensk flagga(övre högra hörnat) oxå. Mvh, Lindqvistarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser