KaptenHaddock 0 Postad 1 November , 2005 Hej, jag har länge funderat på att köpa en ryds 485 FC och använda som trollingbåt, när jag idag gick in på båtguiden här på MG och jämförde med en Ryds 535 FC så anger den längden på båda båtarna till 16 fot alltså 5m. Stämmer det? Jag trodde i min enfald att 485 och 535 osv stod för längden på båten? Någon som kan förklara? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seamaster 0 Postad 1 November , 2005 Det er ikke så at modellnavnet automatisk tilsvarer skrogets lengde. Både Yamarin 5820 og 5920 har samme lengde som er 573 cm, mens Yamarin 6420 er 621 cm til eksempel. Det bare er slik... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KaptenHaddock 0 Postad 1 November , 2005 Ska jag kontrollera skrovet noga angående längden på det eller är det något annat du syftar på? Jag har för mig att jag läst nån tråd om sprickor i skrovet på relativt nya rydsbåtar, var ska jag leta efter sådana isåfall? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KaptenHaddock 0 Postad 1 November , 2005 Ok då är jag med! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KaptenHaddock 0 Postad 1 November , 2005 förutom sprickorna, var din fiskekompis nöjd med båten annars? Ur fiskesynpunkt alltså? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxrelax 0 Postad 1 November , 2005 Hej, Du har rätt. Tryckfelsnisse hade varit framme... 485 står för 4.85M 535 står för 5.35m Mvh maringuiden.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KaptenHaddock 0 Postad 1 November , 2005 Ok, det var nästan det jag trodde men tänkte att det är bäst att fråga. Ingen skada skedd! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst stafan Postad 1 November , 2005 skall du trolla ute till havs efter öring eller lax så tycker jag att du satsar på en för liten båt hellre då en 22fotare gärna 240 bred dom båtarna klarar när det börjar blåsa upp vilket det tyvärr gör i bland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KaptenHaddock 0 Postad 1 November , 2005 Det blir inget havstrolling för mig, nån enstaka gång per år på vänern eller vättern möjligtvis. Mestadels kommer jag trolla efter gädda/gös. Jag har en tråd om detta på FiskeSnack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KaptenHaddock 0 Postad 1 November , 2005 Helt rätt sjörövar´ n........kunde inte ha sagt det bättre själv! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seamaster 0 Postad 1 November , 2005 Beklager, Sjorovaren! Det er ikke så lett for en norsk torsk... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seamaster 0 Postad 1 November , 2005 Det er helt OK, Sjorovarn! Jeg tok det ikke ille opp. Mitt poeng var ganske riktig at det er ofte at modellbetegnelsen ikke stemmer overens med båtens lengde. Ha en god dag Du også. Hver dag er en god dag når man bor ved kysten og har båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser