Will 0 Postad 31 Oktober , 2005 Har någon ett bra tips på hur man tar bort dessa från ett plastskrov och drev? Har själv kört med högtryckstvätt men det är inte speciellt effektivt. Tar väldigt lite i taget trots det är en kraftig högtryckstvätt. Båten är ganska stor (26fot) och duktigt täckt från propeller och fram. Kanske en plastskrapa som man har till bilrutorna på vintern kan vara bra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 1 November , 2005 Eller ett medel från international. Det heter Barnacle Remover. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Will 0 Postad 2 November , 2005 Tack för svaret! Vad gör detta medel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 2 November , 2005 Tar bort havstulpaner. Barnacle= det engelska ordet för snäckor Remover= ta bort Alltså, snäckborttagare helt enkelt. det innehåller dock en viss procent saltsyra så var försiktig med var du placerar det, och använd skyddshandskar. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 2 November , 2005 Jag tyckte inte jag skulle behöva tillägga det med skyddsglasögon, det tog jag för givet att man visste när det gäller saltsyra. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 3 November , 2005 Jag skrapade bort de som satt på båten då jag köpte den med stålspackel när de fortfarande var blöta, dvs direkt efter upptagningen. Till våren våtslipade jag hela botten med 40-papper innan jag bytte till en annan bottenfärg... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Will 0 Postad 3 November , 2005 Aha tack för svaren! Var försiktig med var du sätter det Jag har en plastbåt....hoppas det är ok. Tror ni detta medel finns att köpa hos en ordinär båttillbehörshandlare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 4 November , 2005 Ja, du kan köpa det lite varstans. Min erfarenhet är dock att det fungerade sådär. Passa metaller! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Will 0 Postad 4 November , 2005 Jag fick tag på det på första stället jag var på. På förpackningen står det att det är utmärkt för drevet och alla detaljer på båten. Har du dålig erfarenhet av metal och detta medel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser