Gäst patrik Postad 31 Oktober , 2005 Hej!Undrar om det går lika bra att skölja kylkanalerna i motorn genom att köra den i en tunna med sötvatten, istället för att använda spolmuff? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 31 Oktober , 2005 jag kör alltid i en tunna. det har nog ingen som helst betydelse tror jag.. men jag tycker att motorn borde få allt vatten den behöver.. har du muff så kommer vattnet med ett annat flöde.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Honda 0 Postad 31 Oktober , 2005 Jodå! Plockar du dessutom bort propellern, så blr det mesta av vattnet kvar i tunnan! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 31 Oktober , 2005 Hmmm, du måste ju inte lägga i växeln... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 1 November , 2005 Jag har kört med slangen direkt efter sjövattenpumpen, bra med tryck då. Har även sköljt den baklänges... Då kom det en massa skräp. Alternerade med att köra varmvatten/kallvatten i båda riktningarna oxå.. Glöm inte att konservera den efteråt om du inte ska köra i vinter.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Honda 0 Postad 1 November , 2005 Hmmm.... men då måste jag ju ha en växel - saknas på min 4 Hp evinrude Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 1 November , 2005 Hmmm.... men då måste jag ju ha en växel - saknas på min 4 Hp evinrude OK. Jag har en gammal Crescent 3,9hk utan växel, den går bra att köra i tunna på lågt varv, det skvätter inte ut särkilt mycket. G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser