flippermange 0 Postad 31 Oktober , 2005 halloj ! när jag drar ut min propeller bakåt från motorn så glappar den säkert ca 10mm.. Är det normalt på den motorn ? Mercury 50hp från -65 jag tycker det verkar lite mycket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kurran 0 Postad 31 Oktober , 2005 Hej . tag loss proppen och dra i axeln,innaför sitter det en distans som är gängad i växelhuset. På vissa modeller av Merc är denna av plast och gängen kan gå sönder på grund av att man slår in växlarna vid lite för höga varvtal. Den skall vara ingängad till botten. Har du inte haft problem med växlingen? Det brukar inte gå att få ur backen när man har detta glapp. Kurran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flippermange 0 Postad 31 Oktober , 2005 ska kolla det.. nej några problem har jag faktiskt inte haft med att få ur backen.. snarare att den är lite fjantig när man ska ha i den.. då slirar den gärna på dreven om man tvekar.. men det är väl en inställningssak på reglagen kanske... vet du om det finns nån sida med sprängskisser någonstans till den här motorn ? kan ju vara bra att ha om jag ska ta bort propellern så jag vet hur det ska sitta sen.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flippermange 0 Postad 1 November , 2005 Tack för ditt svar.. men du.. nu kom jag på att jag visste har haft problem ´ med att få ur backen.. precis när jag satte dit reglagen och skulle testa det så var det helt stumt när jag skulle ha ur backen igen.. men när jag drog en gång i startsnöret så fick jag ur den igen.. är det för den distansen eller kan motorn ha stått i fel läge bara ? jag har aldrig haft några problem med att få ur växeln när motorn har varit igång.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kurran 0 Postad 17 Maj , 2006 Hej Mange. Har du fixat växelhuset på din Merc? Har fixat ett likadant åt min kompis. Där var hylsan av aluminium och låsningen var ej fastsatt så hylsan hade gängat ut sig. MVH Kurran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser