Mutto 0 Postad 30 Oktober , 2005 Hej Vad skiljer på VP 3,0 GL vs. GS? Jag körde igenom glykol idag på min GL, har instruktionsbok för GS. Så kom kylvattnet å avgaserna ut framför drevet. Precis längst bak på båten, trodde de skule komma ur propellern. Är detta korrekt? mvh matte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mala 2 Postad 30 Oktober , 2005 GL har väl förgasare gs har insprut Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mutto 0 Postad 30 Oktober , 2005 Så instruktonsbok för GS är kass för min GL? Kan du svara på min andra fråga om kylvatten å avgaserna? mvh matte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mala 2 Postad 30 Oktober , 2005 Vet inte om det skiljer så mycket på gl& gs men ring till Drevia (www.drevia.se) å kolla det kan hända att det är samma bok ändå. beträffande av gaserna så låter det som det skall vara när du körde ur motorn i höstas så kom det mesta av kylvattnet och av gaserna ut under skölden (typ som på bilden) och det gör det på min oxå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lmfmats 0 Postad 2 November , 2005 Hej, frågade samma sak för en tid sedan, och jo; det är som det ska med avgaserna. Det sitter en bricka ovanför offeranoden i skölden, som släpper förbi en del avgaser/kylvatten och resten går genom propellern. När du kör motorn på land (med vattenslang till impellern!) rinner allt vatten ut just där vid pilen på bilden ovan. Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser