Anders80 0 Postad 12 November , 2005 Inte jag heller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 12 November , 2005 Både ja och nej, kom in på väldans grunt vatten och nuddade en liten sten med skäddan, stenen lossnade så det sa bara klick och det blev ett litet jack på en halv millimeter. PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel71 6 Postad 12 November , 2005 Förvånansvärt många motorbåtsägare som är inne på seglarsnack och kikar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Newptunkryssare 0 Postad 22 December , 2005 Ja. Ingaröfjärdens bästa abborrgrund upplyste motorbåten som drog loss oss. Det var dessutom utmärkt på sjökortet, men ok, jag satt och drömde (4:e seglingen i mitt liv) när jag tittade ner på kortet och tänkte Hmm, det ska vara ett stort flak här någonstans, tittar upp och ser hur vattnet är kolsvart och helt platt. DIKT BABORD vrålar alla synapser och tja, 90 grader senare säger det DUNK. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 1 Postad 22 December , 2005 jeppz Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 22 December , 2005 Nej bara massa bottennapp men det räknas väl ej Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flgtool 0 Postad 23 December , 2005 Ja, tyvärr. Andra seglingen. Satt och tittade i kortet när det sa dunk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cmunther 0 Postad 23 December , 2005 Nej klarade mig i år oxå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
duckyours 0 Postad 23 December , 2005 Nej. Jag klarade första året utan grundkänning. Det kommer nog... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Splitsen 0 Postad 26 Januari , 2006 Nej. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
munter 0 Postad 26 Januari , 2006 jajamen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linde 1 Postad 26 Januari , 2006 Ja, fast jag var dock passagerare. Inte min båt alltså! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tolle 0 Postad 26 Januari , 2006 nej MEn säsongen innan gick jag på rejält, gick vanliga vägen o tänkte inte på att de va extremt lågvatten, så de small bra i 20kn fart bara byta hela underredet , fick ut allt på försäkringen så jag gick noll på de, men fick ett nytt växelhus, propeller o drivaxel så mitt förslag till alla med risiga motorer, sätt en bra försäkring på den o blås på något så de smäller fint ;p Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 26 Januari , 2006 Ja Ytterst pinsamt, hände typ 500m från hemmahamnen ... mycket blåa områden på sjökortet över Vänern! Som tur var så anade jag ugglor i mossen och drog av från 30knop till typ krypfart precis innan bottenberget dök upp så jag hann tilta upp motorn ... inga skador upptäckta ... grannen hann inte dra upp motorn ... han fick reparera powertrimmen för 7000 kr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
eruts 0 Postad 27 Januari , 2006 För oss seglare finns det bara 2 sorter. De som gått på grund och de som ännu inte gjort det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Coffeman 0 Postad 27 Januari , 2006 JA! Det blev så när man fick roderhaveri! ___________________________________________________________________ För övrigt? Hur bra stämmer de elektroniska sjökorten som finns i plottrarna jämfört med papperskorten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
transalp01 0 Postad 28 Januari , 2006 Nej! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaptenkolja 2 Postad 29 Januari , 2006 Det ser ut som om din pil pekar på 3-6 meters kurvan. Med andra ord mellan 3 o 6 meter djupt, som i ditt fall inte räckte. I en bok som heter svensk lots kan man ta reda på farledsdjupet. I sk båtsportleder står det utmärkt i sjökortet. Simma lugnt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
searover 0 Postad 30 Januari , 2006 Nej. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser