lucifer112 0 Postad 4 Augusti , 2009 Ja, en gång...mitt i en farled...det var så grunt så det tog i ändå...men ingen större skada, lite propeller fix.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Allard87 0 Postad 4 Augusti , 2009 JA. Men inte med min båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janken 178 Postad 5 Augusti , 2009 Ja! Fick ett tips om var jag kunde ta mej in till en ö! Det fanns en enda sten. Den gick vi på! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alf_Von_Sil 2 Postad 13 Augusti , 2009 Nära, men så tur är så har man GPS, eklolod med larm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skumroffe 0 Postad 13 Augusti , 2009 Nej Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 13 Augusti , 2009 Jajamen, trots GPS, färska digitala sjökort, ekolod och hamnguide med beskrivning så stog jag och tuggade ett tag på nåt grund som inte skulle finnas just där. Men..djupet skulle vara c.a. 2 meter..det var troligen lågvatten..och vågorna var typ 1 meter just då och jag sticker 1,5 så det får man räkna med Senast ändrad av Gunnar_ | 13 augusti 2009 | 19:33 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jj64 0 Postad 13 Augusti , 2009 nä, men drog båten på en sten förtöjningslinan när jag skulle flytta på den lite i en naturhamn... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
captn 1 Postad 14 Augusti , 2009 NEJ men det var nära pga ett styrbordmärke (grön prick) som saknades. Vore just snyggt när tjejen följde med första gången ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
grizzlyboy 0 Postad 14 Augusti , 2009 ja! backade in i en sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
explano 0 Postad 15 Augusti , 2009 Bra fråga!! Njaa - lätt grundkänning, trots 2 m djup enligt kortet och 20 cm högre vatten än normalvattenstånd. Båten skicker 1,50. Jag förklarar mig: icke skyldig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 289 Postad 17 Augusti , 2009 5 knop med kölen rätt på en sten precis norr om Spiken i vänern. Fan vad det small men inget läckage... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tommy3666 0 Postad 17 Augusti , 2009 JA x2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 17 Augusti , 2009 Nej, inte hittills -peppar, peppar... hoppas bli förskonad från det resten av säsongen oxå... Har dock varit mycket nära att dra rätt upp på ett flak mellan Fjordholmarna och Torsholmen p g a att jag var rejält ute och cyklade vid okulärnavigation... skall numer alltid använda mig av GPS och sjökort även i vatten som är kända för mig... så det slipper bli som ovan nämnt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ErikMattsson 0 Postad 17 Augusti , 2009 Jävlar... det är vad jag kallar grundstötningar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel71 6 Postad 3 September , 2011 Nej, klarat mig denna sommar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sator 25 Postad 3 September , 2011 JA! Väldigt sakta då jag chansade i en hamn...eh.. 2ggr! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 3 September , 2011 Ja - för en stund sen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Allard87 0 Postad 3 September , 2011 Ja, med nya båten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 5 September , 2011 JA! Alldeles innan Instöbron... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 236 Postad 5 September , 2011 Nej. Har faktiskt inte varit på på väldigt många år. Var dock väldigt nära för två år sedan då jag navigerade fel (utan sjökort) och trodde att man skulle gå emellan två prickar. Naturligtvis var det det enda stället man inte skulle gå. Slog back när det började bli grunt och tog fram sjökortet. Klarade mig med blotta förskräckelsen (och skammen....) /Marcus Edit: Språkkorrigering Senast ändrad av rejas | 05 september 2011 | 13:01 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_XII 29 Postad 5 September , 2011 Ja jag körde på en sten med kölen inne i Grönskärsfladen när vi skulle lägga till. Fart ca 0.5 knop... jag var inte ensam om det, samma dag var ytterligare två båtar på samma sten. Borde kanske märkas upp lite bättre där kan man tycka (men den syns i Arholma-Landsort-boken). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
explano 0 Postad 7 September , 2011 Nej - inte i sommar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser