Hellas 0 Postad 28 Oktober , 2005 Hej, Jag har en båt av det välkända märket A.Hellas ;-) Modellen är Super Mirage och det är en 5,2m lång och 2,2m bred DC årsmodell -90 gjord i glasfiber. Jag håller nu på och letar efter en ny trailer till båten då den tidigare blev stulen. Problemet är att jag inte vet vad båten väger och släpet jag hade innan var klart över dimmensionerat så det kan jag inte gå efter (vill ha ett mindre). Så då undrar jag om det finns någon här som kan hjälpa mig att uppskatta vikten på ett ungefär. Jag har sökt efter uppgifter på nätet men hittar ingen vikt. Motorn vet jag vikten på så den är inget problem. Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst japps Postad 28 Oktober , 2005 Vet inte vikten på din båt men ett tips e väl å låna/hyra ett släp ock åka till antingen ett grustag el till polisens kontrollplats me våg å väga ekipaget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 28 Oktober , 2005 Gissningsvis 500-700 kilo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 28 Oktober , 2005 Annars kan du låna ett släp... Kör till närmsta våg och mät. dra ifrån vikterna på släpet bilen och dej själv.. Vågar finns lite överallt, läntmännen, soptippen mfl Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
481GTS 0 Postad 28 Oktober , 2005 Om du köper en kärra som är avsedd för den storleken på båt, så är i regel vikten tilltagen så det räcker, om du inte köper en leksakstrailer. Det finns ju en del billiga med skottkärrehjul, men unviker du dessa så är nog inte vikten något problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hellas 0 Postad 29 Oktober , 2005 Jo detta hittade jag men det finns ju inte med några viktuppgifter... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hellas 0 Postad 29 Oktober , 2005 Hmm, nu har man tydligen gått och blivit blind med! Tack för det! Men kan det verkligen vara med motor, det står ju där att det är en 50 hp motor på den. Vad kan en 50 hästars motor väga, 75-80 kg? Måtten stämmde ju som sagt inte riktigt men säj att min väger max 400 Kg utan motor då Isåfall skulle ju min båt väga ca 400 Kg 185 kg motor 585 Kg, låter ju löjligt lite. Då skulle jag ju kunna ha ett EU släp utan problem... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 29 Oktober , 2005 Nu återstår nog bara vågen om du ska bli övertygad du.....berätta för oss sen vem som hade rätt...tillverkaren eller ditt ögonmått. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser