Gå till innehåll
lördag 16 november 2024
Gameburg

täckbrickor till inredning, vart?

Rekommendera Poster

Hej alla glada gör-det-självare!

Jag ska limma om inredningsmaterialet i rufftaket på min nidelv, problemet är bara att de skruvar som håller uppe dessa skivor har täckbrickor av vit plast som går sönder vid demontering. Skruven är en spårskruv med ett borrat hål i skallen och täckbrickan har en plastpigg som man trycker ner i hålet.
Är det ngn som vet var man kan få tag i dessa?

mvh
Patrik -som har tappat en skruv

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Ikea?

Bauhaus?

Hornbach?

/Wille 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Patrick !!

Jag har en Marex 24 och jag tror (nästan säker) på att jag ar samma sorts skruvar som du, när jag tar ner minna täckskivor i rufftaket så blir de plast plupparna lätt fördärvade och jag fann nya (Bruna) på Bauhaus i Uppsala.

Lägger upp en bild men den visar inte sådär jätte tydligt hur det ser ut i min båt men något så där

M.H.V

Kenny

post-549-1394234499,4829_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hmm, ska nog kolla på bauhaus igen. Vill dock inte ha bruna, men kanske fått in vita.

mvh

Patrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Husvagnsfirmor brukar ha dessa täckbrickor. Köpte senast på Östgöta caming i Norrköping. Tror de fanns i vitt svart o brunt, och i 2 storlekar.

//Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipset ska kollas!

Har även mailat bix och swedimport som är åf:are i sverige och kollar om de säljer även till privatpersoner vilket jag betvivlar.

/Patrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om inte annat säljer de säkert till någon firma som säljer till privatpersoner tänkte jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det skulle vara smidigt om man kunde handla direkt från Skiffy. Det fanns mycket att välja på i produktkatalogen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jodå, visst vore det så. Nu går det ju inte, som sagt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såg nyss att biltema har täcklock för krysskruv om det kan vara till användning för ngn! De skruver dock ej ut till vilken skruvskalle den passar, så de bli väll te å pröve!

Man kan ju alltid byta skruvsmiley-wink.gif\

/Patrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Prata med Kaare Andersen på Nidelv.  www.nidelv.no  Har är otroligt tillmötesgående och skakar fram reservdelar till gamla båtar.  En ny taklucka i rökfärgat brunt för 700 norska kronor t.ex.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Gamla inlägg men problemet är nytt för mig.

Var kan jag finna täckbrickor enl bif fil?

Tacksam för hjälp i ärendet.

Mvh
Laand

post-6341-1394236901,4087_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej Patrik!

Det där som du skriver, att du har tappat en skruv, är helt OK om bara själv är medveten om det. Tänk själv; hur många typer har man inte mött som just har tappat en, eller flera, men utan att veta om det :-)

Vår Storebro har exakt samma typ av täckbrickor till skruvarna. Dessa köper vi direkt från Storebro. Ring och prata med deras Klas Pettersson. Han kan hjälpa dig (även om du inte har en Storebro :-)

Mvh

Danne

www.searibystorebro.se

post-10019769-1394236901,6631_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Oavsett vem du anger i rubriken,
Är det Patrik's fråga från 25 oktober 2005 eller är de min fråga från 1 januari 2012 du svarar på?

Mvh
Laand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Hej från ett grått sydsverige, påminner mest om Polen 1982 wink

Har kollat din fråga och det verkar som om jag svarar på bägges; nu vet jag inte om Storebro har just din färg.

Mvh/Danne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du hittar dina skruvar och hättor i din båts hemland, Norge...

Tyvärr är de inte så sugna att sälja till oss i Sverige, då de inte är med i samma union som vi. (inte sedan 1907).

Men du kan skew kan hitta någon norsk märkesklubb där du kan skaffa dig en bulvan som skickar dem till dig i Sverige.

Så gjorde jag med samma hättor till min Norska Fjord.

http://www.maritim.no/smabeslag/bolter-skruer-nagler/skruer-med-hette

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Ja, det borde vara enklast att få såna direkt från Norge men.....

Har sen jag köpt båten BARA haft negativa kund/leverantörsförhållanden med mitt båtmärke.

Jag tänkte i våras att köpa en peke med tillhörande stålrör till båten från Scand i Norge (www.scand.no.)
Efter modell segbänk under våren/försommaren fick jag svaret att det skulle ta 4 veckor att få fram en peke samt 8 veckor att få tillhörande rören till dito.
Sagt å gjort, den 6 juli beställde jag rören å tänkte, 8 veckor rör (vilket tog längst tid att få fram) 4 veckors semester vilket torde bli ca 12 veckor och leveransen borde hamna i månadsskiftet september/oktober.

Hörde inget förrän den 29 november, och då direkt från Scand,

Hei.

Da er varene klare til forsendelse og jeg trenger din adresse og gjerne tlf.nr. for levering

Jag trodde långt före den 29 november att då på Scand hade
1) Tappat bort beställningen
2) Struntat i beställningen.

Så var dock tydligen icke fallet....!

När jag frågade Scand i Norge varför de dröjt och varför de inte har hört av sig till mig fick jag till svar,
Det har tatt noe tid pga permitteringer i båtbransjen i Norge.

Jag mailade till Scand för att få rättelse (de gav mig dessutom nettopriser på grejerna samt en leverans som är minst 2 månader försenad) eller iallafall en ursäkt . Detta kommenterar Scand på följande sätt,
Jeg har ikke tid til dette

Göra affärer med norrmän är nog ingen hit.
Förstår nog också varför svenskar är så eftertraktade som arbetskraft i Norge.

Jag är besviken på HELA upplägget från Scand.

Det blev en lång historia om egentligen ingenting, förutom avsaknad om någonsomhelst servicenivå från företaget Scand.

Tack iallafall för tipset angående norsk märkesklubb.

Mvh

Laand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...