Gäst Skipper Postad 24 Oktober , 2005 Vissa användare här tycks ha förträngda författardrömmar. Ett gott råd till dem är att vända sig till en skrivarklubb för att få utlopp för sina ambitioner. I sådana kretsar är det inte så stor risk för kritik, då är det nog vanligare med beröm hur ofullkomlig prestationen än skulle vara. Skulle någon, mot förmodan, uppfatta detta vänliga råd som en oförskämdhet vill jag bara framhålla att jag för min del endast har strävat efter ett sakligt framförande av synpunkter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Skipper Postad 24 Oktober , 2005 Uppmaningen gällde inte upphovsmännen till normala inlägg, utan några individer som försökt sig på någon form av berättelse som tycks mig främmande här. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Magnus Postad 24 Oktober , 2005 Det finns ett väldigt enkelt sätt att slippa läsa det man inte vill läsa. Är man ute efter saklig information och diskution bör man kanske hålla sig borta från forumtrådar under rubriken övrigt. M.V.H. Magnus, gärna saklig men gillar ett gott skratt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 24 Oktober , 2005 Jag trodde Övrigt fliken var just för övrigt snack??? Väder och vind bakfylla M.M HAHAHAHA MVH REXCO Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 25 Oktober , 2005 Precis Övrigt är Övrigt snack finns ju många andra Kategorier om man vill prata allvar. Men Skipper om ni nu är så negativa varför är ni då här? Har ni inte fått lära er att coola ner. Vi som oftast skriver inlägg med kanske lite oseriösa inlägg ligger ALLTID under övrigt och vi har varit på MG ett tag så vi känner varandra rätt väl fast vi aldrig träffats. Detta forum är till för att båtfolk ska träffas och ha roligt. Vill man prata allvar om båtar välj andra kategorier vilket även vi gör när vi känner att vi kan hjälpa till. Vad gör ni när ni träffar folk ute på sjön? Pratar ni bara allvar om motorer, navigering osv? Har ni aldrig roligt? Många av oss som träffas här och skriver några rader vidgar bara våran bekantskapskrets av båtfolk. Vad kan det vara för fel med det. Om det är något speciellt som NI stör er på ta upp det med Maringuiden istället för att spy galla över oss som har det trevligt. Eller är det så att ni är avundsjuka? Bjud till lite och var lite ödmjuka. För allvarligt talat så är vi riktigt less på erat dravel. Sådana här negativa inlägg som ni skriver är inte ett dugg bättre än de inlägg som vi skriver. Mvh Riwan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 25 Oktober , 2005 Ser ni inte vem skipper är? En flitig besökare på bland annat chatten....*s* Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Skipper Postad 25 Oktober , 2005 Vi är uppriktigt ledsna över att ha stört glädjen för folk som får ett gott skratt åt vad som helst. Att ha små anspråk är ett vackert drag. Det är också givetvis illa att ha missuppfattat syftet med Övrigt snack, som enligt vad som hävdas är lämpligt för osorterat babbel. Anklagelsen att vara alltför seriös känns inte besvärande tung, det är inte det seriösa båtfolket som girar sig själva överbord så att båten fortsätter herrelös, som kör långt upp på land, kolliderar med andra eller smackar in i bergväggar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 25 Oktober , 2005 Fast Skipper raderar åtminstonde inte sina inlägg, å det är ju modigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 25 Oktober , 2005 Fattar inte ett Skvatt!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 25 Oktober , 2005 Menar han alvar eller??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Magnus Postad 25 Oktober , 2005 Skipper, ärligt talat. Menar du att alla som skriver roliga inlägg och skrattar åt andras lustigheter är dåliga båtmänniskor. SKRÄPNING! (För tydlighetens skull måste jag nog skriva att jag inte är helt seriös i det jag kommer att skriva nu. Bara för att du inte skall missupfatta det Skipper.) Det sägs att ett gott skratt förlänger livet, så även om vi andra kanske kör ihjäl oss med våra båtar så lär ju du falla ifrån vid ungefär samma ålder p.g.a. leda. Som jag tidigare sagt har du faktiskt möjligheten att låta bli att läsa under rubriken övrigt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Magnus Postad 25 Oktober , 2005 Tillägg till mitt inlägg ovan: Under rubriken Övrigt snack står att läsa: ÖvrigtSnack- Här kan du prata om allt som inte passar in på de övriga avdelningarna. Obs! Visa nätetikett. Att visa nätetikett inefattar bl.a. att inte vara nedlåtande mot andra på internet. Vilket kanske borde följas av fler även i verkliga livet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yamaha_125 0 Postad 25 Oktober , 2005 Du skipper skippa det här va? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 25 Oktober , 2005 hej båtfolk . mycket bra skrivet Rivallen håller med dig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sneseglaren Postad 26 Oktober , 2005 Jag har inte lyckats få min senaste novell utgiven på något förlag så jag publicerar den här istället. Jag hittade forumet när jag sökte efter orden Skrivarklubb, ofullkomlig prestation och små anspråk på Google. Det var en stockholmare som var så djävla trött på all stress så han köpte sig en stuga så långt upp i lapphelvetet som man kunde komma, det var tre mil till närmsta granne. Där bodde han och levde på jakt och fiske och trivdes. Efter sex månader när det började kännas lite småtrist fick han se en lappgubbe komma gåendes. - Hej sa lappgubben,tänkte bjuda fest lörtak, kommer tu? - Jatack, sa grabben!! - ....men sa gubben, det kan bli djävla massa prit - ok sa grabben, det är lugnt - ....men sa lappen det kan bli djävla massa laksmål också - inga problem, sa grabben som hade varit med förr - ...det kan bli mycket nulla också sa lappen - kanon sa grabben det var ju ett tag sen. Så gick lappen! Då kom grabben på att det kanske skulle vara nån speciell klädsel så han skrek och frågade om saken. - Vad skall jag ha på mig? - ...Pelar ingen roll skrek lappen, tet plir para tu och jak. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 26 Oktober , 2005 Nä men Skipper det är bra att veta! Att vi som är oseriösa båtägare (enligt dig) ska köra in i begvägg. Oj då grabbar och tjejer här på MG. Det är bäst vi säljer våra båtar och lämnar sjön öppen för det seriösa folket som aldrig gör några fadeser. Skipper Om du läser lite mer av de Övrigt snack trådar så ser du att det inte bara är dösnack. det finns seriösa trådar där med. Men MG gjorde en flik som hette just övrigt snack där vi kunde skriva lite oseriösa inlägg. Pga att det var en massa skitinlägg i de övriga kategorierna. Efter det så har skitsnacket i de övriga kategorierna minskat avsevärt. Så om du har några problem med detta så ta det med MG inte med oss är du snäll. Vi retar oss bara på någon som ska leka jag vet bäst. Ingen vill dig något ont Skipper men vi blir frustrerade av att bli nerklankande på av någon som inte vill ge sig till känna. Visst ibland kan jag hålla med om att skitsnacket kan gå till överdrift men det är väl inte upp till dig och bestämma vad som är rätt och fel det är ju faktiskt Admin på MG. Så om du inte har pratat med dem om dina åsikter så tycker jag att du ska vara tyst. Och det där med att vi skulle vara oseriösa båtägare som inte kan handskas med våra båtar och riskera att köra in i väggar och krocka. Det var lågt sagt tycker jag. Mvh Riwan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 26 Oktober , 2005 Lugn och fin. Det är snart någon som kommenterar den Oseriösa Förarbeviskursen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 26 Oktober , 2005 Jag är så glad att Du finns, Rövarn. Som på beställning liksom....... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Skipper Postad 28 Oktober , 2005 Som sagt tidigare, det är svårt att debattera med motståndare som har begränsad läsförmåga och ordförståelse. Det är svårt att förstå att någon kan läsa mina ord om att seriösa båtägare inte ställer till det som en anklagelse mot någon särskild person. Att mina ord står kvar kanske beror på att de varken är annonser, personliga angrepp eller tramsinlägg, som det uttrycks på ett annat forum. Inte vet jag heller om Skipper är mera anonymt än andra signaturer här, men några fakta kan väl meddelas. Värnplikt på räddningsbåt i Flygvapnet, utbildning på Sjöräddningens Hjälparen (18 meter, 1000 hk), navigationsläsning för (riktiga) kommendörkaptenerna Hans von Hofsten (siste chef på jagaren Halland) och Gunnar Wallin, skepparexamen och fartygsmekanikerexamen motorfartyg på Sjöbefälsskolan Göteborg, SXK yachtskepparexamen, VHF-certifikat, 15-20 egna båtar (tappat räkningen just nu), motor, segel, motorseglare, inom- och utombordare, trä, plast och stål, 4,5 -10,5 meter, befarna svenska vatten Vänern, Vättern, Mälaren, Skagerrak och Östersjön med sammanbindande kanaler, 8 år folkskola (för språket). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 28 Oktober , 2005 aha! Är det här man ska skriva sin CV??? Eller att jag o Björn Borg en gång svepte en öl ihop? Lite jag mötte Lassie va? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 28 Oktober , 2005 Tänk om vi skulle starta en flik med bara saker som gör oss irriterade. Typ klagomål på varandra,personangrepp och andra mindre trevliga egenheter som tycks poppa upp lite här o där? Fast å andra sidan, hör det ämnet till nånstans? FY PÅ ER! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Magnus Postad 28 Oktober , 2005 Jag har aldrig känt behov av att ha alla dessa fina (det måste jag medge, du har en gedigen utbildning Skipper) för att framföra min fritidsbåt på 20fot. Jag har hittils inte varit med om någon olycka p.g.a. ovett på sjön. Däremot har det varit nära p.g.a. andras brist på sjövett. Sjövett är ingenting man får genom utbildning, det förekommer ovett även inom den marina yrkeskåren. Tag t.ex. all fylla som var vanlig förr bland befäl på stora lastfartyg (och som tyvärr förekommer än idag). Ett annat exempel var Stena Lines nya snabbfärja som höll hastighetsgränsen ut från Göteborgs hamn men spolade upp småbåtar på land med sitt svall. En utbildning lär dig att hålla hastighetsgränser och följa farleder, men sjövett innebär att du sänker farten till den nivå som situationen kräver. Lite Off Topic kanse dags att gå tillbaka till trådens huvudämne? /Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 28 Oktober , 2005 Rapporterat (ja skvallrat på dig skipper) till MG om skiten som skipper startar samt track mot Stevemedselcon. Vägrar acceptera att några få ska få förstöra för andra. Ingen människa är förmer än andra och ska inte sätta upp ett finger och säga -Fy skäms. På MG finnas alla typer av människor, med olika bakgrund, med olika utbildningar, med olika nationalliteter mm, men förhoppningsvis är vi alla lika värda åtminstone här på MG. mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Idefix 0 Postad 28 Oktober , 2005 Hej alla ni på MG Nu är jag förb... Skipper du yvas över att dina inlägg inte är trams pga att du inte gör personligt påhopp. Citat från inlägg 28 oktober: ” … Att mina ord står kvar kanske beror på att de varken är annonser, personliga angrepp eller tramsinlägg, som det uttrycks på ett annat forum.” Med risk att detta skall ses som ett personligt påhopp… JAG TYCKER DU ÄR OFÖRSKÄMD. Om du endast hade för avsikt att debattera trådarnas innehåll, tycker jag att du skulle ha ställt en rakare fråga till en början. ex. Jag tycker det är för mycket trams/oseriöst innehåll i trådarna. Vad tycker ni? Jag har gjort utdrag ur dina tidigare inlägg där jag tycker att du oförskämd. Citat ur inlägg 24, 25 och 28 oktober av Skipper ”Vissa användare här tycks ha förträngda författardrömmar. Ett gott råd till dem är att vända sig till en skrivarklubb för att få utlopp för sina ambitioner. I sådana kretsar är det inte så stor risk för kritik, då är det nog vanligare med beröm hur ofullkomlig prestationen än skulle vara…..” ” Uppmaningen gällde inte upphovsmännen till normala inlägg, utan några individer som försökt sig på någon form av berättelse som tycks mig främmande här.” ”Vi är uppriktigt ledsna över att ha stört glädjen för folk som får ett gott skratt åt vad som helst. Att ha små anspråk är ett vackert drag. ….” ”Som sagt tidigare, det är svårt att debattera med motståndare som har begränsad läsförmåga och ordförståelse….” Slut citat. Med vänliga hälsningar Susanne Pettersson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Idefix 0 Postad 28 Oktober , 2005 Hej FinnSpeed Saker kan sägas på flera sätt. Och så här norrlänningar emellan, det har tagit en stund att påta ner svaret. Ha en bra helg/Susanne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Skipper Postad 31 Oktober , 2005 Det är rätt intressant med folk som blir provocerade av fakta och vårdat språk och dessutom inte kan skilja på verkliga och inbillade oförskämdheter. Eftersom ordet seriös tydligen roat många kommer ett nytt bra ord här. Infantil Tacka inte, det var så lite! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst infantil Postad 31 Oktober , 2005 hmmmm, om man söker efter ordet infantil här på forumet så verkar det vara använt en gång tidigare. Bra då finns det minst en som förstår vad det betyder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 31 Oktober , 2005 Håller fullständigt med dig, Skipper. Det var lite.....nästan ingenting av värde. Du verkar ha hamnat i samma skrå som alla andra seriösa forumskivae. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser