pudden 0 Postad 23 Oktober , 2005 Hej Jag håller på att byta min dåliga 270 sköld mot en 280 sköld. Jag ska även byta drev. Men jag får inte bort den gamla. Det verkar som att en tidigare ägare har använt silikon eller nån annat väl sittande lim när dom monterat hylsan där mellanaxellagringen sitter. Jag har skruvat bort dom 6 bultarna som håller ringen och tagit bort axeln med lager och packboxar.Jag tog 3 av bultarna och satte i avdragarhålen i ringen och drog som faaaan.Det enda som hände var att en av butarna gick av. skit kul.. jag ska inte spara 270 skölden och jag behöver inte spara själva ringen, man jag behöver spara hylsan. Och även om jag slulle få bort bultarna som håller fast själva skölden i akterspegeln så är ju hålet i akterspegeln för litet för att få ut hela paketet. Hur sitter hylsan fast i ringen ? tacksam för alla tips... pudden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pudden 0 Postad 31 Oktober , 2005 hammare, stämjärn, borrmaskin, kniv, spett, kofot nu är skiten borta..äntligen tack för alla ovärdeliga tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser