fillsta 0 Postad 22 Oktober , 2005 hej! har köpt en Crescent HT 5.0 m lång. Kan jag använda min Mariner 9.9 med kort rigg? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 22 Oktober , 2005 Hej! 9,9 hk till en fem meters hard-topbåt låter en aning lite...30-50 hk låter som ett naturligare val. 9,9 hk är mer anpassad till lätta ekor, mindre gummibåtar och större segelbåtar (fast då med lång rigg). När det gäller rigglängden så är nästan alla motorbåtar avsedda för motorer med kort rigg. Mvh /Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst christer Postad 22 Oktober , 2005 tack för ditt svar. ska enbart använda båten till fiske så motorstyrkan är ok tror jag hälsningar christer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 22 Oktober , 2005 Hej, Om kavitationsplattan hamnar jäms med kölen så kommer det att funka om än att farten blir snipafart med 9,9 hk. Se bilden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
481GTS 0 Postad 23 Oktober , 2005 Av alla jag känner med motorbåt så är det endast en som har snurra med kort rigg, en Jofa Kuling. Alla andra har lång rigg, även om många har hissat motorn ett bulthål eller 2. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser