burk 0 Postad 21 Oktober , 2005 Hej Jag har en VP 170 som har sötvatten kylning. Jag undrar om nån har förslag hur jag ska få in glykol i resten av systemet .. Jag har en glkolbandning i själva motorn å de slutna systemet. Jag har andvänt med en spölmuff och försökt att ta de via drevet men det verkar inte suga via vatten intaget på drevet. ..... jag har en avskuren pet flaska som sitter ihop med slang å den till spolmuffen. Blandningen kommer fram till drevet men hamnar sen på marken ...... Finns det nån som har ett bättre förslag .... annars får jag blanda en jävla massa glykol i ett större fat å sänka ner drevet i .... Richard Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pudden 0 Postad 21 Oktober , 2005 lossa färskvattenslangen som går mellan skölden och impellerpumpen på sköldsidan och låt motorn suga i sig blandningen suga i sig. Jag brukade först köra motorn varm i sötvatten och sen dränera hela sjövattensystemet. och sen låta motorn suga i sig glykolen. när det kommer glykolfärgat vatten ur drevet så har du glykol i hela motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jesse_dc 0 Postad 21 Oktober , 2005 Jag skall ändy byta bälgar så jag lossade slangen i drevet och anslöt en slang som nådde ner i en hink med vatten, vattenslang som fyllde hinken kontinuerligt. Startade motorn och efter en stund slog jag i glykolblandning i hinken. när var slut så stängde jag av. Det kom ut en del ur drevet oxå, så jag inbillar mig att det skall vara OK nu. Jag upplevde det som rätt trångt på insidan av skölden, därav mitt val att ansluta på utsidan. mvh Jens Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser