Kene 0 Postad 18 Oktober , 2005 Måste få klaga lite på Bosses Marin,vi skulle beställa en ny styrkabel till våran Shetland.Vi bad särskilt om att dom skulle fixa den komplett så att allt passade till motorn och styrhuset.Sen när dom ringde och sa att kabeln var färdig,så frågade jag om allt var komplett och klart javisst bara att hänga på sa dom.Sen när min tjej hämtade grejerna så frågade hon igen att var klart,hon frågade om vår kulled skulle passa ja inga problem sa dom.Dom hade ju våran gamla kabel att jämföra med.När vi kom till båten och skulle fixa detta,vi hade även med oss en kille som skulle hjälpa oss med detta,enda kvällen i veckan som han kunde hjälpa oss. Tror ni inte på fan att vår kulled inte alls passade,måttligt förbannad åkte tjejen tillbaks till Bosses dagen efter.I hopp om en liten ursäkt eller ett bra pris på en ny kulled,men ack nej inte Bosses marin inte. Samtidigt som han expiderade min tjej så pratade han i telefon,han var inte alls så tillmötesgående som vi hoppats på.Man måste väl beställa en båt för 300 papp för att man ska bli väl bemött på Bosses. Dom tänker nog inte på att små kunder kan bli stora. Efter detta så lär vi inte vända oss till Bosses Marinservice igen, det finns fler ställen att köpa båt tillbehör på i Karlstad. Jag var bara tvungen att få ventilera mej lite här på Maringuiden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 19 Oktober , 2005 Hej, Deras verkstad är i alla fall bra (tycker jag), det jag haft med dem att göra. Har varit i butiken de har och det kan bli ganska hårt tryck på killen i butiken och telefon verkar ringa mest hela tiden. Dock kan jag meddela att det enl min erfarenhet finns sämre ställen i denna stad att få råd vid köp och montering av marinprylar än Bosses marinservice. Hoppas det löser sig för dig med styrningen. Mitt tips är att skaffa Watski och Båtägarnas katalog och kolla om det man behöver finns där, sen går man med lista med artnr till ex Bosses Marinservice eller nån annan som är återförsäljare av prylarna i dessa kataloger. Kanske större chans man får rätt grejer första vändan då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Selor 0 Postad 20 Oktober , 2005 Hej! Du vet, med Bosses arbetsbelastning så måste han ständigt prioritera. Som du själv skriver så ringer det konstant på hans telefon samtidigt som det är kö in till hans rum. Man får vara ödmjuk inför att det ibland kan bli lite fel under dessa premisser, men Bosse är en mycket ärlig och sympatisk man och jag är övertygad om att han alltid gör sitt bästa för att ställa till rätta det som eventuellt kan ha blivit fel. Så har det i alla fall alltid varit för mig. Bosse är oerhört bra att ha med att göra trots hans enorma belastning. // Selor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 20 Oktober , 2005 Ett nonchalant beteende tycker jag inte är förståeligt. Oavsett vilken arbetsbelastning man har så förstår jag inte hur man kan prioritera bort en kund som står där för ett telefonsamtal. Han har ju även uppenbarligen levererat fel pryl. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
prigge 0 Postad 20 Oktober , 2005 Ödmjuk ????? När man frågat och fått samma svar 2 (två) gånger räknar man nog med att det är som det ska sen kan Bosse vara vara hur ärlig och sympatisk som helst Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 20 Oktober , 2005 Att det inte tas upp tjänar iaf en på Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 20 Oktober , 2005 Ja, det skulle vara mycket enklare att driva företag om man slapp de där kunderna som störde hela tiden. /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jingesson 0 Postad 20 Oktober , 2005 Ja tycker visst man kan namnge företagen.Om man står fullt ut för detta då vill säga.Det har man sin fulla rätt ill o göra.Nu ser vi ju massa andra inlägg som är positiva så ja det kanske var en oturlig grej bara?Jag vet inte.Men visst ska man kunna skriva ut företagens namn.Inget fel i detta. Ja känner ej till Bosses marin men ja tror inte han konkar för lite kritik på internet iaf.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser