arnten 0 Postad 16 Oktober , 2005 Hej alla stålisar,nu har jag ytterilgare en fråga. jag har en volvo penta md100 sitter i min pärla,är det någon som vet exakt hur många hästkrafter den är förgyld med??? arnten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arnten 0 Postad 16 Oktober , 2005 ja men då vet jag.tack för det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skutseglare 0 Postad 16 Oktober , 2005 Om det är en vanlig sugmotor så är det nog bara 150hK. Turbo varianten är c:a 220hK. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipbop 2 Postad 16 Oktober , 2005 Kolla även på http://www.marinshopen.se/ Klicka på Modellguiden, Volvo Penta, Dieselmotorer: MD 100A (år 1965-1970): 135-148 hk MD 100B (år 1969-1984): 150-189 hk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arnten 0 Postad 16 Oktober , 2005 Hej flipbop. det där va ju intressant,hur vet jag om det är 100A eller 100B?? arnten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipbop 2 Postad 16 Oktober , 2005 Sorry, kan inte hjälpa dig där. Om du inte har någon dokumentation på motorn eller inte riktigt vet från vilket år den är, kan det kanske vara lite knepigt. Finns det inget motornr/tillverkningsnr någonstans på motorn? I så fall skulle kanske Volvo Penta kunna hjälpa dig. Jag har ingen inombordsmotor själv och kan inte mycket om dem heller. Finns säkert någon här som kan ge dig vettigare svar än jag. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skutseglare 0 Postad 17 Oktober , 2005 Modell och nummer skylten fins på blocket ovanför insprutningspumpens koppling. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser