Stefan_L 7 Postad 11 Oktober , 2005 Hej! På min Ancas Queen har en tidigare ägare klätt in mahognysargen kring sittbrunnen med plywood in- och utvändigt och lagt en ny bräda ovanpå. Jag har aldrig gillat modifieringen, dessutom börjar plywooden bli dålig så nu ska den bort. Jag tänkte först att originalsargen skulle gå att rädda genom att plugga alla skruvhål, slipa och lacka. Nu när jag börjat plocka bort plywooden invändigt ser jag att man smalnat av sargen med motorsåg och yxa... Jag behöver alltså nya mahognybrädor/-lister ca 35 x 70 mm med rundade hörn. Var köper man sådant? Jag bor på västkusten. Mvh Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 207 Postad 11 Oktober , 2005 http://www.abi-tra.se/ - fast du kanske får runda hörnorna själv. Kolla med ett snickeri om du vill ha hjälp, men då blir det dyrt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 11 Oktober , 2005 Hej Peter! Kan ordna mahognyn åt dig om du bara ger mig måtten. 1734hansson@telia.com Bor på Orust Sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 207 Postad 12 Oktober , 2005 Jag tackar för erbjudandet, men jag har mahogny så jag klarar mig. Jag bor f ö i Stockholm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mr_prefekt 0 Postad 12 Oktober , 2005 Träminuten i Uddevalla hade ett mindre parti i sommras. Jag satte mig med gula sidorna i knät och ringde runt bland byggvaruhanlarna i trakten tills jag fick napp. Dom flesta ställde också upp med tillsågning/avrundning utan någon större kostnad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Loope 2 Postad 19 Oktober , 2005 Ring ESB i Väst 0706-05 08 00 eller Randviks Båtsnickeri 0704-10 17 15. Båda finns i Göteborg och kan tillverka listerna efter dina önskemål. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 24 Oktober , 2005 Jag menade Stefan när jag erbjöd mig att göra listerna, blev lite fel där. Om man inte vill betala hur mycket som helst för mahognyn kan man kontakta mig istället. Sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan_L 7 Postad 25 Oktober , 2005 Sten, Tack för erbjudandet, jag återkommer när det är dags. Detta projekt drar ju även med sig en liten ändring av kapellet så just nu ska det tas mått på det och sedan ska båten täckas för vintern (står utomhus). Hade tänkt börja jobba med sargen i april-maj nästa år. Jag håller till på Tjörn så det är ju ganska nära dig. Mvh Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser