Gå till innehåll
lördag 01 februari 2025
fewfew

Välkommen! Presentera dig och din o22 här!

Rekommendera Poster

Hej! Och välkommen till denna klub

Här kan du presentera dig själv och din Ohlson 22. Var gärna utförlig, det är kul att veta mer om varandra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om mig..

Jag heter Henrik och har startat denna klubb, då jag inte hittar någon sajt för oss med Ohlson 22:or. Jag köpte min båt igår, så jag är VÄLDIGT nybliven ägare. Tidigare har jag haft en liten Stortriss mk I, som jag iofs var väldigt nöjd med. Men jag har familj och eftersom den lille passerat två år och kräver utrymme behövde vi något större.

Jag vägde mellan en Viggen och O22, men fastande för den senare tack vare de uppgivna goda segelsegenskaperna. Jag hade dessutom turen att hitta ett fint ex, med nya segel och ny motor. Så nu kan vi knappt vänta till våren...

Bifogar bild

post-9089-1394234490,8572_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej på dig

Vi är själva nyblivna ägare till Ohlson 22, vi har tidigare använt en träbåt, högsjösnipa men tröttnade på att det regnade in, den båten är nu till salu om det finns någon intresserad.

Vi ser fram emot en segelsemester i sommar, jag har seglat lite med mina bröder men aldrig själv varit ute ensamen så det ska bli intressant att se hur det går.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...