jonke_66 3 Postad 9 Oktober , 2005 Tjenare, Nu är man uppe på land så nu börjar den riktiga båtsäsongen. Min färg har släppt en del i mitt motorrum så jag måste lacka om. Därför undrar jag om någon har koll på vad man bör använda för färg när man lackar insidan av skrovet på en aluminiumbåt? primer och expoxi? Ha det gott. /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tjingeling 1 Postad 11 Oktober , 2005 Om du är nere på den råa metallen föreslår jag oavsett, vilken färg eller grundfärg du skall anväda, att du börjar med en etsande primer typ International self etching primer sen den grund färg du vill. Lycka till/jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
simon78 0 Postad 11 Oktober , 2005 Jag har målat metallytor med internationals serie 1 lager etch primer 3 lager epoxigrund 2 lager lackgrund 2 lager 709 2komp färg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pelmo 0 Postad 11 Oktober , 2005 Jonas, du är väl knappast nere på den råa metallen? Det ligger väl nån slags vitaktig originalfärg kvar eller? Pelmo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonke_66 3 Postad 11 Oktober , 2005 Hejsan, Jag är nere på metallen på några ställen. Så jag måste slipa ner och lacka om. Har fått en hel del tips om hur jag ska göra. Pelmo kan du ta några bilder på ditt bord och då framförallt på benen och infästningen i golvet. Jag ska ta lite bilder på min styrpulpet i morgon och skicka till dig. Mvh Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser