kilberg 0 Postad 8 Oktober , 2005 Ancas Byggår 1961 totalrenoverad till nyskick. Ny styrning ,fräsht kapell El m.m motor från 1992 60 hk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jingesson 0 Postad 8 Oktober , 2005 7-8000?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 8 Oktober , 2005 Det finns ju ett visst affektionsvärde på klenoden som sådan. min oprofessionella gissning skulle nog vara mellan 50-60 tusen just för att den är renoverad. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 9 Oktober , 2005 Jag delar Willes uppfattning om att en gammal välbevard/renoverad båt har ett stort affektionsvärde. Detta går inte för en utomstående uttrycka i en summa pengar. Det är helt upp till säljare och köpare att komma överens om. När båda är nöjda så är summan rätt. Vill man få lite positiv uppmärksamhet så har man en gammal välbevad båt, med betoningen på båt. För båten på bilden har både själ och karisma. Många lägger idag ut otroliga summor för att få flytande schabrak som inte går att ha till annat än groggverande,bryggsegling samt transport mellan marinor. Ifall det är du som är spekulant på båten. Gör varken båten eller säljaren besvisken med ditt bud, vilket måste komma både från plånboken och hjärtat inte antingen eller./mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elanen 0 Postad 9 Oktober , 2005 Ser lite baktungt ut. Hur lång är båten. Värdet är nog lite mer. En 13 år gammal motor ger inte allt för mycket. Är det en båt som är allmänt vedertagen som bra. Exempelvis en Monark 670 Salong. Som inte sjunker i värde. Utan ger det dubbla idag mot vad den kostade ny. Skulle tippa nåt åt 20 000 hållet. Och det om båten är sjösäker och med välrennome. 1961 var ju början på glasfibern. Och många båtar byggdes med inbyggd fukt. Och ojämnt i plastningen. Så ägaren måste nog tänkt mer åt sitt eget nöje än att tjäna pengar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kilberg 0 Postad 10 Oktober , 2005 Det är jag som äger den . den är 5.05 lång. plasten är fin ny lackerad ut och inv. går fint i sjön. ombyggd till låmgrigg med 3mm rostfriplåt villa bara veta ungefärligt värde . med tanke på allt jobb man lagt ner det är min första båtrenovering. den är inte till salu! Marinern ligger mellan 20 -25 tusen trim och tilt. kolla min i sjöbod på foton innan renovering http://www.maringuiden.se/u/kilberg/;action=fotoalbum&id=1213 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kilberg Postad 10 Oktober , 2005 jo tror nått liknande jag oxå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
481GTS 0 Postad 10 Oktober , 2005 Trevlig båt, men snurrans värde är jag tveksam till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 11 Oktober , 2005 För dej är värdet betydligt mer än det sk marknadsvärdet.. De timmar som du laget ner kommer du att njuta av själv så länge du har båten, när/om du säljer den kommer du inte få betalt för all den tiden du lagt ner. Visst kommer du att få lite mer betalt, men.... Hur mycke är den försäkrad för? Eller är det just de du undrar över? Motorer är en förbrukningsvara, eller utrustning i detta fallet... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan_L 7 Postad 11 Oktober , 2005 Kul att se att någon orkar lägga ner så mycket jobb på en båt. Kanonfin! Lite kul att det är en Ancas, jag har själv en Ancas Queen 24. Värdet är svårt att uttala sig om. Motorn från -92 är säkert bra men passar inte riktigt in i båtens stil om du ursäktar. En Electrolux E50 eller en Monark/Crescent 50 från 60-talet hade passat perfekt. Då hade du förmodligen sluppit att höja akterspegeln eftersom även lite större, äldre motorer ofta har kort rigg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kilberg 0 Postad 16 Oktober , 2005 tack för det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser