David_C 0 Postad 5 Oktober , 2005 Hej! jag och min far har tänkt köpa en Bella 620 DC och har varit och kollat på några olika ställen. Vi har varit intresserade av en Mercury F 115 till båten, men har nu börjat bli tveksamma till detta motorval. är det för lite motorstyrka till den båten ? om det är någon som har erfarenheter av så är vi mycket tacksamma över lite info om toppfart, hur båten år i sjön med lite fler personer i båten mm. tack på förhand MVH David och ingvar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 5 Oktober , 2005 Hej, Det är en fin båt tycker jag både utrymmesmässigt och köregenskaperna är bra enl tester. Dock kan maxmotor ev vara ett frågetecken om sjöegenskaperna blir så jättebra då. Båten är ju ganska stor så 115 hk blir inget fartvidunder. Har 115 hk på min lilla Yamarin 5820 och jag önskar ibland lite mer hk. Suzuki DF140 är rätt vanligt på 620 DC har jag sett så jag skulle nog snegla på en Bella 620 DC som har den på akterspegeln i första hand. Har nåt test på båten som du kan kan få om du sätter ut en mailadress. Kolla även på Yamarin 6110 eller den nyare 6420, med ca 150 hk. De är rätt fina. Har du kollat gamla nr av Båtnytt och Vi Båtägare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Antu 1 Postad 6 Oktober , 2005 Valet av motor bör alltid styras av behov. Om ni skall använda båten till att bara puttra ut tilll en ö för att bada så klarar man sig med medelmotorn. Om det gäller vattenskidor/wakeboard bör man har lite mer. Sedan tycker jag att Bella ALLTID är att föredra före Yamarin... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Leedmann 0 Postad 17 Oktober , 2005 Varför tycker du Bella alltid är att föredra före Yamarin? / Leedmann Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser