Stormvind 0 Postad 4 Oktober , 2005 Hej, någon som har erfarenhet av Lysdiodslanternor. Jag har hört att dessa skall vara mycket strömsnåla. Det skulle i så fall underlätta nattsegling enormt samt öka säkerheten. Något särskilt fabrikat som rekommenderas, var kan man köpa dessa? Mvh Stormvind Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hanhelge 0 Postad 4 Oktober , 2005 Kolla sista numret av Praktiskt båtägande - stort reportage om diodlampor till både lanternor och ruffbelysning mm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst LEE Postad 5 Oktober , 2005 Jag har testat denna och är väldigt nöjd med den. Det är en kombinerad trefärgs/ankarlanterna, jag kan koppla om den med en switch och har den i masttoppen. Den kostade ungefär 2600 kr om jag minns rätt. Nu har jag inga mer problem att segla eller ankra på natten! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst LEE Postad 5 Oktober , 2005 Hej igen glömde att säga var jag köpte den, gå in på www.nordsec.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser