jingesson 0 Postad 3 Oktober , 2005 Någon som vet hur mkt en frisk motor Evinrude 55 hk-79 ska visa ungefär?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 3 Oktober , 2005 Inte specifikt för din modell, men har du något mellan 8 och 12 med samma värde på alla cylindrarna så är det väl bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 5 Oktober , 2005 En frisk motor ska ligga mellan 9,5-11 och största skillnad på 0,3k. ju mindre skillnad desto bättre. Tokrenoverade min 2 cyl 55:hk själv för två år sen och den ligger på 10,8 och 10,7. Den har gått runt 35-40h sen renoveringen..precis inkörd med andra ord.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jingesson 0 Postad 8 Oktober , 2005 Oki .Jo då är min ok med den är på 11,3 på båda cyllarna.Exakt lika dessutom.Motorn är nyborrad med nya kolvar har gått ca 2 tankar efter detta.Så är din borrad med eller ,Rigor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 8 Oktober , 2005 Japp, lämnade den till en kompis som jobbar på en mekanisk verkstad... Kostade en helt flak öl(55 spänn) och att jag fixade hans dator... Var var det ditt block var lagat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jingesson 0 Postad 8 Oktober , 2005 Fan ett flak öl?Med nya kolvar o allt?Du menar bara borrningen då eller? Jo sprickan på motorn sitter på ovansidan o påverkar inte cylindrarna iaf.Vet ej exakt hur det ser ut där bakom?Ja ska som sagt slipa av den lack de klabbat på o kolla upp det så det är perfekt.Läcker dock ej vatten motorn går kanon.Har kört 1 tank iaf.Köpte den väldigt sent i somras.Så det blev ej nån lång säsong med den motorn=) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 8 Oktober , 2005 nä , givetvis fick ja skaffa kolvarna själv.... Syrran bor i staterna så det kommer ofta trevliga presenter därifrån... (om man beställer och betalar här hemifrån) får passa sig för tullen bara.... fick nya kolvar o ringar för 635 spänn... med frakt Förresten...spraya med kalk, är svetsen tät så syns det... ser lagningen bra ut så låt det vara... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jingesson 0 Postad 9 Oktober , 2005 Är det nåt spray du köper eller?Känner ej till detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 9 Oktober , 2005 Ja, de e ett spray... Farsan köper det av en kille på komunen... Tror att dom har det till att måla linjer på fotbollsplaner... Man sprayar lite på skarven och sen startar man motorn eller vad man nu ska kolla... Så fort där e en liten läcka så blir den annars snustorra ytan missfargad direkt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jingesson 0 Postad 10 Oktober , 2005 Oki då vet ja va du menar för nåt=)ska ordna en sådan flaska. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-PC- 0 Postad 29 Juli , 2010 Gammal tråd, jag vet Ville bara fylla på med lite info. Min Evinrude 55hk, -77 har lite över 12 bar i komp. Har precis köpt den så jag har ingen aning om det är något gjort åt den eller så. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser