Gäst Undrande Postad 3 Oktober , 2005 Någon som har några tips om var man skall vända sig. Har en Honda 4-taktare. Har hittat en icke-auktoriserad (för Honda) verkstad som tar drygt 3,100 för basservice (Nordvall Marin). Har även kollat med en aukotoriserad som tar nästan det dubbla (drygt 5,800 kr). 1. Vågar man vända sig till en icka-auktoriserad (jag är förstagångs ägare). Jag tycker att prisskillnaden inte verkar rimligt. 2. Har hört att man inte bör ha en 4-taktare kvar på båten över vintern pga elektroniken. Samtidigt säger man att detta egentligen är en bilmotor (Honda Civic). Jag kan ha min bil ute hela vintern - så varför skulle jag inte kunna ha utombordaren utomhus? Ny kapten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jingesson 0 Postad 3 Oktober , 2005 Vart bor du?Är ju alltid så att en aukoriserad verkstad kostar mera.Samma gäller ju om du väljer o laga tex bilen svart.Skillnad på priset då-JA.Ett företag har ju massa momser o skatter o betala medans den andra bara stoppar det i ficken.Känner du killen som servar så är det väl ok.Ananrs får du väl vara med o kolla så han verkligen byter olja stift filter och om det är lite mer grejor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser