cataholm 0 Postad 3 Oktober , 2005 Jag har ett kraftigt knackande ljud som tycks komma från den övre delen på drevet. Knutkorset ? Är det kanske någon som har en aning om vad det kan vara ? Jag är tacksam för alla idéer. Någon som vet om det finns någon bra (och prisvänlig) firma som gör service på VP 250-drev. Helst i närheten av Kungsängen, norr om Stockholm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wellcraft19 1 Postad 3 Oktober , 2005 Du skriver inte nar ljudet uppkommer, men troligt ar att knutarna i drivaxeln mellan motor och drevets ovre del are toast. Skulle dessutom lata annu varre om du svanger eller lyfter drevet lite (sorry, 250 drev, ingen power trim; LYFT INTE). Har du provat med att kanna efter glapp etc. Lagg baten pa en trailer, ryck i propeller (med vaxel i), lyssna. Men, du lar i alla fall behova en service. Andra i Sthlms omradet kan sakert tipsa om reputabla verkstader. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cataholm 0 Postad 3 Oktober , 2005 Ljudet (oljudet) kommer så fort motorn startar. Tycker nog att det låter som om något skramlar. Är själv inne på att det är knutkorset - om det räcker. Får väl se det snart eftersom hon skall tas upp på lördag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wellcraft19 1 Postad 3 Oktober , 2005 Kommer det direkt, sa befarar jag att du har nog nagot som gatt snett i drevets ovre del ocksa. Knutarna borde inte skramla mycket om motorn bara gar obelastad pa tomgang. Men, du gor helt ratt i att upp henne och ge service. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pudden 0 Postad 14 Oktober , 2005 jag tror att det är mellanaxellagringen mellan drev och motor. det kan låta som att det kommer från övre delen av drevet. går att byta själv. inte så dyrt men lite pyssligt. man mpste slita av drev och flytta fram motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cataholm 0 Postad 14 Oktober , 2005 Tack för det tipset. Får tydligen något att syssla med till våren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser