Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
jingesson

Johnson el Evinrude 55 79 el nyare.

Rekommendera Poster

Ja ringde till en båtfirma idag som säljer beg delar.Sökte lite grejor till Evinrude 55.Killen svarade att d dessa motorer ej var nåt o satsa på om de gick sönder.Ja tycker den är skitbra motorn ja har.Är det nån som kanske har en sådan här defekt motor liggandes så hör gärna av dej.Även om den ej är komplett spelar ingen roll.
Har hört fler tala negativt om dessa.Är det så att de på nåt vis var kända för o va lite sämre eller?Visst är det en 2 cylindrig maskin men effektmässigt räcker det till.Båten flyttar bra på sej får ja allt säga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Lars B

Jag har en Evinrude 20hk från 1973. Den går som en klocka. När jag vid ett par tillfällen har behövt delar har jag kontaktat Marin-shopen i Älvsjö och fått det jag beställt med vändande post. Men då har det förstås inte varit några vitala delar i motorn utan mera sådana av förslitningskaraktär.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jo det är väl det de har sådana grejor.Ja får väl se.Hoppas nån som läser detta inlägget har ett gammalt vrak ståendes.Är väl ändå en relativt vanlig motor.Jo jag har haft ett par me´ n denna gillar ja faktiskt riktigt mkt.Har blivit rejält fäst vid den efter bara 3 ggr på sjön.Är verkligen kanonmotorer.Fast de har ju ett antal år på nacken 25 ungefär=)

Så konstigt vore ju om de ej sa ifrån ibland.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jo det är väl det de har sådana grejor.Ja får väl se.Hoppas nån som läser detta inlägget har ett gammalt vrak ståendes.Är väl ändå en relativt vanlig motor.Jo jag har haft ett par me´ n denna gillar ja faktiskt riktigt mkt.Har blivit rejält fäst vid den efter bara 3 ggr på sjön.Är verkligen kanonmotorer.Fast de har ju ett antal år på nacken 25 ungefär=)

Så konstigt vore ju om de ej sa ifrån ibland.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...