Terrafobica 68 Postad 30 September , 2005 Har ni några fyndiga namn på era båtar? Jag såg en gummibåt som heter Barbara (hon var ju uppblåsbar) Min heter just Terrafobica som betyder den som har landskräck Men hon ska likförbannat upp på lördag, undrar hur hon tar det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonta 0 Postad 30 September , 2005 Hmm, hade en gång en plastvindrutebåt från 1962 byggd på Malax karosseri fabrik. Den hade jag döpt till Sven-Elvis Kanske inte så fyndigt, men det fyllde sin funktion, grannen höll på att skratta ihjäl sig varje gång han såg den... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
norton 1 Postad 30 September , 2005 Hej! Min Tresfjord 26 har jag döpt till MINANDRA. Som framgår av namnet är det min andra båt och då tyckte jag det var ett passande namn! Tony Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Antu 1 Postad 30 September , 2005 Såg en gång på västkusten en båt som hette Tom. Ganska tråkigt.. Men dingen hette och Jerry. Då blev det ganska kul! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rubinum 0 Postad 30 September , 2005 Hej! Ett vackert namn på en båt tycker jag är Gungner vilket egentligen är Odins spjut... //Annica Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danne_B 0 Postad 30 September , 2005 Såg en träsnipa här i trakten som heter Våga ruttna. Tyckte jag var rätt bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LeCanard 0 Postad 30 September , 2005 En kompis hade en båt som både hette och var Läcker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LeCanard 0 Postad 30 September , 2005 Förresten, jag har ju en själv: Det ena skrovet på min Hobie14t heter Kalle det andra: Hobbe. /LC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 30 September , 2005 Det var visst någon som hade döpt sin båt efter en whisysort, jollen hette treo för den kommer ju efter liksom bakfyllan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Johan Postad 30 September , 2005 Snipan heter Amalia, släpjollen Jösses. JössesAmalia. /jojje Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyB 1 Postad 30 September , 2005 En skönt risig Becker27 som bar det anrika namnet Afterskii.. Jag gillade den ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ludden 1 Postad 30 September , 2005 Jag såg en båt som hette OJOJOJ eftersom en förbipasserande sa ojojoj vad ful den var! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havetsstorm 0 Postad 30 September , 2005 Skotten kan ju döpa sin båt till steelia...eller inte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 30 September , 2005 Min heter Prajm Tajm eftersom min bästa tid oftast tillbringas just där i båten. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dragos 0 Postad 30 September , 2005 En kompis har en dinge som heter DFB Den är jämt i vägen när han skall manövrera eller kasta draggen. DFB Den förbannade båten Dragos Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 30 September , 2005 Mina barn ha döpt vår båt till Skalman och det finns ingen som helst förklaring till detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lapalm 0 Postad 30 September , 2005 i vår båthamn ligger en segelbåt där det står på ömse sidor: å ena sidan och å andra sidan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iron_eagel2 0 Postad 1 Oktober , 2005 I Örebros båthamn ligger en båt döpt till Bara Besvär Man kan ju undra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LessBig 0 Postad 2 Oktober , 2005 Hallå, Vår båt heter Ninja kan ni gissa om det är en motorbåt eller segebåt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 3 Oktober , 2005 Det stämmer. Den var inte döpt efter en Whiskeysort utan Reg.numret var VAT 69 och jollen hette som sagt var TREO Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 3 Oktober , 2005 Min heter GLASSKIOSKEN ... bara inom familjen och vänner i mellan ! ( titta på min båt hur den ser ut med det stora kampingkapellet på ) ........fniss Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hellis 0 Postad 3 Oktober , 2005 Fyndigt båtnamn??!!! Jag seglade under mer än 20 år en Vega med namnet Söltrut. Under dessa år fick jag och familjen höra många glada skratt från båtar i närheten, särskilt från barn!! Kan någon gissa varifrån namnet kom? Hellis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Adam_N 0 Postad 23 November , 2005 Finns en i fiskebäck som heter Hållidej, håll i dej, och holiday =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
satori 0 Postad 23 November , 2005 Svarta pengar är ett bra namn på en stor båt. Själva har vi döpt vår till Satori vilket med lite vidsynt översättning betyder kommit till insikt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roxenskeppare 0 Postad 23 November , 2005 En kamrat från Strömstad har en större snipa som heter Ashram vilket är hindi och betyder vila från arbete. Fritt översatt kan det även betyda tillflykt. Ett passande namn på en båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 24 November , 2005 Såg en båt i sommar som hette Vila i frid /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidstahl 0 Postad 24 November , 2005 Jag hade en båt innan som hette Bat Seba, vilket var kung Davids älskarinna. Då jag heter David så passade namnet utmärkt. Det var inte jag som döpte den, den hette det när vi köpte den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lasrim 0 Postad 24 November , 2005 Hej på er. Min båt heter Chantim, men bokstäverna börjar flagna så på håll kan man nästan läsa Chicintim.Funderar på att döpa henne till det : Chic Intim Smakfullt va ? MVH Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 24 November , 2005 Mistress såg jag en båt som var döpt till...bra namn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trevia 0 Postad 24 November , 2005 Min bror hade en Conqubin 38 med Roling Stones tunga på aktern den hette Happy Hour. Vår båtgranne gick från många års träbåtsägande till plastbåt, namnet blev självklart Styrena. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser