Gäst Wille Postad 29 Juni , 2006 Jag såg en motorbåt för ett tag sedan som hette Say l no more /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
speedbird 0 Postad 29 Juni , 2006 Min Senast båt heter Boy Toy. (lite själv ironi får man bjuda på) Speedbird Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Per-PC 0 Postad 30 Juni , 2006 Far min hade en gammal bohusjulle (typ J16) som gick under namnet Antonio Pigafetta -Googla om denna person.... (vad säger man....) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 30 Juni , 2006 kom på ett segelbåtsnamn .... Fynd i gast ************ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tcrona 0 Postad 30 Juni , 2006 Min nya franska segelbåt är vacker som ett smycke, så den fick heta Cronjuvelen. Hälsningar Thomas CRONA Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kim_Possible 0 Postad 1 Juli , 2006 Mitt gamla hus kallas i folkmun för Lustikulle då fick min lilla båt heta Fanny Hill, hon döptes igår med skumpa och allt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 13 Juli , 2006 Rätt namn på rätt båt, hade inga problem med namn val på min båt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MrMyth 0 Postad 13 Juli , 2006 Båt med släpjolle döpes fyndigast såklart till: SKEPP på den stora OHOJ på jollen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 14 Juli , 2006 Jag såg en lite (jämförelsevis, den var väl 8-9 meter) båt i st Tropez för några år sedan med namnet Plan B. Jag var tvungen att fråga gentlemannen ombord vart Plan A hade tagit vägen? - Couldnt afford it. Vilket jag tyckte var kul då. men det var varmt också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
WalleNo1 0 Postad 14 Juli , 2006 Vet en Rj85:a som heter Gamen... lämpligt med tanke på dess nya ägare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gulan 0 Postad 22 Juli , 2006 Jag såg en Sea Ray 630 i Arkösund som hette Costa De Massa. Tvivlar inte ett ögonblick på det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 22 Juli , 2006 Min båt heter iBoat, nästa ska heta iBoat 2.0. Helt utan buggar förhoppningsvis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zil_ 0 Postad 28 Juli , 2006 Såg en båt med 3 V8:or som hetter tripel trouble Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flajjer 0 Postad 28 Juli , 2006 Smile and wave Le och vinka, eller våga, eller våga.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst lpp2 Postad 28 Juli , 2006 Jaha Då får jag väl lägga till lite... Vi döpte våran båt efter vårt arbetsplats. Kastade om en hel del i bokstäverna och det blev Batonghönan Tips för dom som klurar.. Boström är våran Chef Sen så döpte en släkting sin segelbåt till VågHals pga att han alltid skulle segla in till hamn *S* Farsans båt hette Jo-Så-Fin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 29 Juli , 2006 tips till anagramgenerator om ni vill kasta om bokstäver i namn mm. http://www.anagramgenius.com/server.php Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
plastis 0 Postad 29 Juli , 2006 Hangarfartyget i Hotshots är en av mina favoriter!Det heter S.S. Essess Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Salto 0 Postad 1 Augusti , 2006 Hej! Här kommer namnet på min kompis båt Klyx Magnun, båten är en monark 670= Stort lavemang på latin. Mickro Lax, det är namnet på släpjollen= Litet lavemang. Det blir xtra spännande när en läkare som är på semester ligger bakom.. Ha de gott Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 1 Augusti , 2006 Klyx Magnun, båten är en monark 670= Stort lavemang på latin. Ha, är det samma ägaren som tömmer potti potti över andra båtar och har problem med att laga skotthål i båten, om inte så måste detta vara fyndigaste namnet för hans båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 3 Augusti , 2006 Resoluta och Skuld kan ses i Askersund. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bergius 0 Postad 3 Augusti , 2006 Familjen hade en riktigt ful båt, typ korvkiosk. En Tollare Transport, om namnet är bekant. Hon var som sagt inte någon skönhet och när vi funderade på vad hon skulle heta dök namnet Miss Foster upp. Bäst var ändå när några småungar på bryggan såg namnet, tvekade, tog sig mod att fråga; ursäkta, vad heter båten..... Jag svarade; läs själv, det står ju. Han vågade inte säga fel, utan artigt uttalade han namnet på engelska. Tur att det finns lite vackra båtar att kika på, bland alla polymerbaljor. Kika gärna in på Solöklubbens hemsida Klicka här ... Ha det! /Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seawing 10 Postad 3 Augusti , 2006 Vi hade en motorcykel av märket Goldwing som tog oss ut på landsvägen. När vi köpte båten så blev namnet Seawing vingen som tar oss ut på havet När vi byte från klassisk veteranbåt till en med plastskrov och träöverbyggnad så blev namnet WoodLess mindre trä Lite klurigt tycker jag själv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hpb_Anders 0 Postad 8 Augusti , 2006 Undrar hur många som kommer att döpa sina båtar till båten Anna efter Boten Anna låten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rivaldoo 0 Postad 11 Augusti , 2006 Usch...Hoppas ingen gör nåt så dumt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 27 Augusti , 2006 Häromdagen körde jag förbi en riktig rishög som hade det fyndiga namnet: det finns inga fula flickor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
daun 0 Postad 27 Augusti , 2006 wet dream så jag i somras.. då skrattade jag.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jodajoda 0 Postad 27 Augusti , 2006 Ligger en Bever 720 Flyfish här som heter Nice Beaver Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patriq 0 Postad 28 Augusti , 2006 Min Yamarin heter Samarin eftersom den motverkar magsår och får vattnet att brusa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 28 Augusti , 2006 nej för sjutton...hemskt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tools 0 Postad 30 Juli , 2007 Det fanns en seglare som hette Sniskan men bytte namn efter åtskilliga misförstånd av att barnen talat om var Pappa var (på Sniskan). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser