Gäst Postad 4 Februari , 2012 Ett fyndigt namnval var en Storebro 31 Baltic, samma modell som vår. Familjen hade döpt sin båt till STOREBROR. Dock inte båten på bilden men samma modell. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikholmqvist 3 Postad 4 Februari , 2012 Min båt heter Elisabeth, var ett litet knep för att få tjejen lite mer aktiv i båten då hon heter just Elisabeth i andra namn, .-)) Men jag vet inte en om jag ska kalla den Elisabeth eller Elisabeth 3? .) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivarboatboy 0 Postad 18 April , 2012 gummibåten (plastimo 240) heter Betty Boop för hon är så bra att ragga brudar i ! jag tänkte att den skulle heta 'costa concordia' eller 'titanic',men man vet ju hur det skulle sluta... tänkte också på speed devil(avblåstes då ett sparkcykelmärke heter så) och red rocket(den är ju vit). costa rica är också ett bra namn. går den fort kan den heta:not slow. Senast ändrad av Ivarboatboy | 18 april 2012 | 17:11 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Arne_Anka 11 Postad 18 April , 2012 Vår båt heter Yamaritime. Båten är en Yamarin. Maritime betyder maritim på franska, som för er som inte vet betyder sjö-, kust-. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riro 115 Postad 18 April , 2012 Då vi har en Ansö 31 i stål så funderade vi ett tag på att döpa den till Iron Maiden eller Metalica. Efter att ha fått det tveksamma nöjet att genom en äldre släkting få lite insyn i hur äldrevården (Koppargården) fungerar nuförtiden i det här landet och konstaterat att vi inte ville hamna där så sa vi att vi hellre tar båten och styr mot horisonten när det blir dax. Vi har därför döpt båten till Charon (färjkarlen över dödsfloden Styx). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zewe 0 Postad 20 April , 2012 Köpte en shipman 28 2010 som redan då hetter Perlan och själv heter jag per så det är helt kanon men hon kommer ha 2 namn ell litet till efter perlan där det kommer stå shit man som syftar på det amerikanska uttycket Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Greenling 0 Postad 16 Juni , 2012 Min kära stortriss heter Carrot Cake... eftersom den är orange nedtill och vackert krämfärgad upptill... Att den seglar som en morot med segel gör väl inte saken sämre (ur ett namnperspektiv). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DanielLarsson 0 Postad 16 Juni , 2012 Hade en 150kg styrpulpet med en sjuttiohästare på vid namn STALIN. Den var illröd, lynnig och fullständigt livsfarlig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LightHead 0 Postad 30 Juli , 2012 Vi köpte vår första båt för ett par år sedan (en styrpulpet), och vi är tre som delar på den, så namnet blev Vår-Ann Förra veckan tog vi en sväng in till Skärhamn och lade till för att käka lunch. Medans resten av familjen gick ett ärende så låg jag på bryggan i solen och njöt. Det var många som passerade och många som kommenterade namnet. Riktigt kul att höra och det var bara positiva åsikter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LightHead 0 Postad 30 Juli , 2012 Vi köpte vår första båt för ett par år sedan (en styrpulpet), och vi är tre som delar på den, så namnet blev Vår-Ann Förra veckan tog vi en sväng in till Skärhamn och lade till för att käka lunch. Medans resten av familjen gick ett ärende så låg jag på bryggan i solen och njöt. Det var många som passerade och många som kommenterade namnet. Riktigt kul att höra och det var bara positiva åsikter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst 2012 Postad 1 Augusti , 2012 Uppdragen på land i Dragör låg en plastkabinare. Båten var målad i bajsbrunt och hette Hundelorten. Dansk humor eller vad ska man kalla det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 716 Postad 1 Augusti , 2012 Eftersom vi inte har fler husdjur än en liten knähund så överlåter jag namnet NOA XARK åt någon som har fler djur än jag :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spancox 27 Postad 1 Augusti , 2012 Hur bra som helst. Hade du målat dit en mustasch på den? ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Packe 0 Postad 2 Augusti , 2012 Min båt byggdes samma vecka som vår nya lilla prinsessa föddes, så hon fick också heta Estelle... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 2 Augusti , 2012 Tror jag har skrivit det tidigare. Mötte en seglare, båten svart och hette Svarta Maja. Efter kom en släpjolle. Den hette Kronofogden. Känner du igen dig så hör gärna av dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Phillip 0 Postad 15 April , 2013 Dags att väcka lite liv i denna tråd, alltid kul med udda båtnamn! Har haft två båtar med lite fyndiga namn. Den ena var en maxi 77 döpt efter en av de sju dödssynderna, Lättja. Och min nuvarande Becker 27 har det fina namnet, Raj Raj Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 16 April , 2013 Aha....jag förstår precis! Så ni utövar de andra synderna ombord när ni har Raj-Raj Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JohnnyH 0 Postad 16 April , 2013 Osänkbar 2 är lite roligt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Phillip 0 Postad 16 April , 2013 Haha exakt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johnnyboy 0 Postad 16 April , 2013 Hade en segelbåtsgranne på förra uppläggningsplatsen vars båt hette S/Y Filis. Ingen aning vad anledningen till detta namn var/är men enligt mig fyndigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
velum_navia 46 Postad 16 April , 2013 Döpte min båt i dag... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
studiobtc 0 Postad 16 April , 2013 båten heter stig och jollen heter stiger in Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 20 April , 2013 Det där var faktiskt riktigt kul. Ett namn som jag kom att tänka på är, om man tycker att man har en riktigt snygg båt, Eyecatcher. Annars finns det den där Storebro 31´an som fick namnet Storebror. En jolle till den skulle kunna heta Lillebror. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jansan 1 Postad 20 April , 2013 S/Y-Juntan passar en båt med kvinnlig ägare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Parca22 11 Postad 7 Oktober , 2014 Ganska fyndig den med... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Simmalungt 3 Postad 7 Oktober , 2014 Ägaren innan mig var av den stammen som tycker att man inte ska byta namn på en båt. Så han skrev namnet med grekiska bokstäver eftersom namnet enl. hans och även mitt tycke inte var bra Fyndigt, ja de tycker jag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 7 Oktober , 2014 När jag tidigt i sommar köpte min snipa var den namnlös. Har nu bestämt vad hon ska heta. Hade jag sedan bott i Trosa hade namnet varit fullkomligt. :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 7 Oktober , 2014 PÅ Grötö ligger en roddbåt som heter PÄRLEKORVEN Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anteman 3 Postad 7 Oktober , 2014 Förra båten jag köpte hette "Håll i dej" som då kunde läsas som holiday. Spinner vidare med reg.nummer Korv 1 på en Corvette utanför snabbköket i Vaxholm. Lika kul som off topic. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser