LadyB 1 Postad 27 September , 2005 Hej! Jag har ett omlackat däck som visat sig vara något av ett amatörjobb. Lacken har bubblat lite och spruckit vilket inte är så vackert. Halkskyddsområdena har nog lagts för tunt för solen verkar ha mattat lacken och det har blivit gulbruna fält i lacken. Halkskyddsområdena tänkte jag lacka om med halkskyddsfärg i grått /blågrått.. Så det är nog inga problem. Men hur gör jag med de blanka ytorna? Slipa lätt och rolla? Kan man pensla? Eller är det till att lämna in på sprutlack för att få det bra? Jag ska segla, det här är bara nödvändigt ont!!! Mvh / Johnnie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 27 September , 2005 Om du är ngt sånär händig med penseln har International en färg som Brightside teflonbaserad som ger ett kanonresultat för att vara en enkomponentsfärg, även hållbarheten är bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyB 1 Postad 27 September , 2005 Ska kolla det, tror att jag vill minnas att det är lackat med 2 komponentsfärg nu. Det svåraste är nog att färgen måste vara relativt tunn då de flesta av de blanka ytorna är nästintill lodräta, det är ju inte kul med rinningar där det syns så tydligt. Sen är det väl bara att maska och ha rätt pensel, rätt färg och tänka först!? Haha, hur svårt kan det va? Egentligen borde man ju våga prova. Blir det dåligt så är väl det värsta att man får slipa ner igen, och lämna in. Annars är ju alternativet att lämna in direkt, skillnaden där tar jag. Vet inte vad det kan kosta att lämna in det heller, någon som har en hum? Hur som helst vill jag inte lämna det. Nu är båten ny och allt är kul, låter jag det vara en säsong blir det kanske två, sen tre.. och jag vill ha en fräsch båt. Bortsett lacken så är allt i toppskick så det känns som en så trist detalj! Mvh / Johnnie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser