Gå till innehåll
lördag 09 november 2024
Gäst John

Båtaffärer i Göteborg???

Rekommendera Poster

Gäst John

Hej

Har lovat tjejen att följa med på bokmässan till helgen, hade då tänkt medans hon frossar i diverse böcker smita iväg och kolla in höstrean hos Göteborgs båtaffärer. Någon som har koll och tips på några med bra priser samt bra rea?

Tack o tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Hans

OBS! Detta är mina helt privata åsikter/erfarenheter.....

Viking Yacht i Fiskebäck - stans bästa affär, helt inriktad på segelbåtar. Inte alltid billigast, men mycket bra sortiment och kunnig personal. Löser det mesta, till ganska bra priser.

Hjertmans Sisjön - båttillbehörens IKEA. Ganska stort sortiment, men lite stormarknads-känsla. Bra priser på delar av sortimentet.

Båtsportbutiken Järntorget - dyra, men hyfsat sortiment 

SeaSea Björlanda - helt kass! Dyra och dåligt sortiment. Helt klart lever man högt på placeringen i en av europas största småbåtshamnar. Inte värt ett besök....

Mitt personliga råd - åk ut till Viking/Fiskebäck, så kan du titta in på Hjertmans på vägen21.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ang SeaSea i Björlanda. Tråkigt att du har den erfarenheten. Du känner tydligen inte till att de har prisgaranti på sina varor. Mao. hittar du samma vara till lägre pris någon annan stans, får mellanskilnaden av seasea. Vi som har båtarna i Bj-kile tycker att den är bra att ha.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är inte ensam om att tycka att SeaSea har dåligt sortiment och höga priser, men jag nöjer mig med att stå för mina egna åsikter. Har själv legat 5 år i Björlanda, så det har funnits både tillfälle och tid att verifiera. Det funkar dessutom säkert med en prisgaranti om man saluför märken som i princip inte säljs någon annanstans - tex på block (som ju vi seglare ofta har en viss fetischistisk dragning till). Inget fel på HOLT (har för mig att det var de som man sålde), men man vill ju gärna komplettera med samma sorts block som redan sitter på båten - oavsett om det nu är Harken, Ronstan, Lewmar eller nåt annat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst justdet

får tyvärr hålla med om att Sea Sea inte är bra, skulle inte ens fundera på att åka dit igen.

Däremot kan jag rekommendera Drevia för den utomordentliga servicen de ger på nätet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haver handlat av SEASEA och är helt nöjd med deras sortiment och priser.

Deras största nackdel är, att det är så långt från Långedrag.smiley-laughing.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...