Gå till innehåll
torsdag 12 december 2024
Nitro

Hummerfiske en av livets höjdpunkter??!

Rekommendera Poster

Det sägs att hummerfisket på västkusten är som älgjakten för skogsbönderna. Hur är det egentligen med den saken? 

Hur många av oss båtdårar är det som fiskar hummer? Jag vet att någon gör det, men hur är det med er andra? Själv har jag hittills hållt mig till vad jag får på den egna linan. Något fiske med passiva redskap har inte intresserat mig. Var och en gör som den vill så länge det inte inskränker på någon annans rätt. Men vad tycker ni egentligen om hummerfisket? Är detta ett fiske man bör/skall vara exalterad över? Eller har detta ett kostgjort skimmer över sig på grund av förbud? Och framför allt är hummern så himla god att man vågar liv och lem för att få upp den? /skitfiske på er/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! För mig är hummerfisket en förlängning på säsongen. det är ngt visst med att åka ut på morgonen lite när det är kyligt och alldeles tyst ute. Sen tycker jag inte att hummer är så otroligt gott. det går att äta givetvis men det är inte därför jag fiskar. jag fiskar för att det är så förbannat kul!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle fiskat i år tänke jag mig i sommras. Tyvärr fixade jag inte tinor i tid så det blev ingenting.

Jag har tidigare varit med och fiskat hummer och charmen är väl att det ibland kan blåsa kuling och vara svinkallt och ibland är det bleke och sol.

Hösten är ju något speciellt trots allt. 

Jag käkar hellre havskräftor än hummer men skulle aldrig tacka nej till en hummer heller, det är ju som det mesta från havet kanongott.

// Martin S

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst xander

Jag gör det. Vet inte om man kan kalla det fiska när det gäller hummer men, det är skoj. Man blir liksom tvungen att åka ut. Mvh Xander.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag tycker det e skit skoj o fiska Hummer försdta gången för mig ! ännu ingen hummer men väl en fet krabba! : ) brukar man få det i hummertinorna?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja det kan man säga.. krabbor är ju det vanligaste man får upp... man blir alltid lika besviken när man får upp ett gäng krabbor.. går en krabba in först så går inte hummern in i samma tina..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

okej tack för svaret!: ) den var riktigt stor så fattar inte hur den kom in men? nån som fått nån hummer än då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst xander

Ja det händer ofta. Mvh Xander.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mina tinor funkar som krabbtinor på sin sesång och hummertinor på den sesången....Var fick du en så FET krabba??Inte så långt in i gullmar´ n väl?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Annonym

Är det nån fritidsfiskare här som får bra med hummer? Andra året för mig o brorsan i år. Förra året fick vi upp 6 st o kunde behålla 3, de andra var honor m rom. Fiskade bara 5 dagar då, sen fick vi ju krabba så det räckte o blev över! i år har vart kass! Fått en hummer, o knappt nån krabba alls. Är det för varmt i vattnet eller blåser det fel vindar, eller hade vi bara tur i fjol? Fiskar med 22 tinor!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låt yrkesfiskarna få monopol på hummerfisket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför Stig? okej låt bara värnpliktiga skjuta älg...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...