ollbrs 0 Postad 26 September , 2005 Jag har ett VP100 drev som jag kommer att renovera med ny packningssats och ny färg då den gamla färgen flagnat av på vissa ställen. Som sagt så är drevet rent ned till metallen på vissa ställen så min tanke är att slipa hela drevet metall rent eller så mycket man orkar. Vilken färg bör man använda sedan för att måla drevet ? Troligt är väl att man behöver grunda med 2 komp eller ? Vänligen Ola Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daanel 0 Postad 26 September , 2005 Hej. Börja med att tvätta av hela drevet med ett fettlösande medel och sedan slipa av. Är drevet av aluminiun behöver det grundas med en etchprimer på de ställen där metallen lyser fram. Grunda sedan med en grund filler ovanpå etchprimern och den gamla färgen. Avsluta med att lägga på en 2:k topp färg. Använd ej spackel om det kan undvikas, för det suger åt sig vatten.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 26 September , 2005 Hej vad du än målar med för färg så får den inte innehålla några metaller för då kan du få galvaniska strömmar i drevet och då blir et snart uppätet. men satsa på ett 2 komponens färg. slipa inte mer än nödvändigt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ollbrs 0 Postad 27 September , 2005 Tack för bra och snabba svar. Nu ska det målas till helgen. /Ola Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crusier 0 Postad 24 Maj , 2010 JAg har precis samma fråga. men ågra till Jag bor i nära göteborg, så vet ni något stället där jag kan åka och köpa allt? Vad är det för filler? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser