Gå till innehåll
torsdag 12 december 2024
Mr_Ryds

verkstadshandbok från Seloc?

Rekommendera Poster

Hejsan någon som har erfarenhet verkstadshandböckerna från Seloc något att ha?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Seloc eller Clymer ar ganska lika. De ar bra, tacker manga arsmodeller och moteter sa de ar ganska generella, MEN, ar val varda sitt pris (har i USA, ca $25-$30).

Vill du ha verkligen specific motor/drev info, sa ar nog tillverkarens manualer/handbocker (men mera $$$) enda vagen.

Jag ar dock nojd med mina.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Jag har också en Seloc manual till min Yamaha 115 årsm. 90. Måste säga att manualen känns lite uppbyggd som en gammal skolbok och förklaringarna kanske inte är de allra bästa på alla ställen. Dessutom är det ibland så att en detalj är ytligt beskriven på ett ställe och grundligare genomgången på ett annat ställe. Den utförligare beskrivningen kan ibland vara svår att finna utifrån innehållsförteckningen så det brukar bli en del bladdrande innan man hittar de uppgifter man söker. Utöver ovannämnda detaljer har jag haft väldigt mycket nytta av min Seloc manual. Grundinställde bl.a. motorn (Tändsystem och bränslesystem) enligt uppgifterna i manualen och motorn går som en dröm.

Hälsn,

Steff

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, har en från Clymer till min OMC Cobra, mkt bra. Köpt via Hansen Racing för ca 400 spänn. Har hört att Clymer skall vara stråt vassare än Seloc, men har ingen egen erfarenhet av Seloc. Petter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

har en seloc till Johnsson som jag beställde från staterna, bra sprängskisser på allt som behövs men eftersom den täcker ett tiotal årsmodeller och allt från 7-90Hp kan den vara svår att hitta i.

Är det något speciellt du är ute efter?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...