Mr_Ryds 0 Postad 25 September , 2005 Hejsan någon som har erfarenhet verkstadshandböckerna från Seloc något att ha? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wellcraft19 1 Postad 26 September , 2005 Seloc eller Clymer ar ganska lika. De ar bra, tacker manga arsmodeller och moteter sa de ar ganska generella, MEN, ar val varda sitt pris (har i USA, ca $25-$30). Vill du ha verkligen specific motor/drev info, sa ar nog tillverkarens manualer/handbocker (men mera $$$) enda vagen. Jag ar dock nojd med mina. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steff008 4 Postad 26 September , 2005 Hej, Jag har också en Seloc manual till min Yamaha 115 årsm. 90. Måste säga att manualen känns lite uppbyggd som en gammal skolbok och förklaringarna kanske inte är de allra bästa på alla ställen. Dessutom är det ibland så att en detalj är ytligt beskriven på ett ställe och grundligare genomgången på ett annat ställe. Den utförligare beskrivningen kan ibland vara svår att finna utifrån innehållsförteckningen så det brukar bli en del bladdrande innan man hittar de uppgifter man söker. Utöver ovannämnda detaljer har jag haft väldigt mycket nytta av min Seloc manual. Grundinställde bl.a. motorn (Tändsystem och bränslesystem) enligt uppgifterna i manualen och motorn går som en dröm. Hälsn, Steff Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PetterAlexanderson 0 Postad 26 September , 2005 Hej, har en från Clymer till min OMC Cobra, mkt bra. Köpt via Hansen Racing för ca 400 spänn. Har hört att Clymer skall vara stråt vassare än Seloc, men har ingen egen erfarenhet av Seloc. Petter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 27 September , 2005 Hej, har en seloc till Johnsson som jag beställde från staterna, bra sprängskisser på allt som behövs men eftersom den täcker ett tiotal årsmodeller och allt från 7-90Hp kan den vara svår att hitta i. Är det något speciellt du är ute efter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser