mattias1 0 Postad 25 September , 2005 Tja, har en mercury 70hk från -85/-88 (vet ej riktigt) som inte riktigt vill starta, går på tomgång ett tag men dör sedan.Ger man på gas så dör den också. Bytte bränsle membran, tänstift våren -04, har gått som en klocka tills idag Har någon en lösning eller kan ge mig en hint så är det väldigt uppskattat/ tack på förhand/ Matte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cmgw 0 Postad 27 September , 2005 Startar den inte helt plötsligt, eller har den legat länge? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst matte Postad 27 September , 2005 Ja den startar med hjälp av startgas men båten har legat orörd i ca 1.5 månader Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cmgw 0 Postad 27 September , 2005 Jag hade exakt samma symptom när jag körde på gammal soppa, men 1,5 månader borde inte leda till det, tycker jag.. Det låter ju iallafall som ett bränslefel, om du har annan tank kan du iallafall börja med att pröva med ny bensin i den, om ingen skillnad kan du pröva byta slang mellan tank och motor, sedan titta över slangarna i motorn. Har du en läcka på slangarna innan bränslepumpen så syns inte det eftersom motorn då suger in luft därifrån. Läckor efter syns däremot. Töm också förgasarna när du ändå är igång. Detta är väl det enklaste att börja med, lycka till! //CM Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst matte Postad 27 September , 2005 Okej, ska prova det..... Tack för hjälpen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser