SteinarP 0 Postad 24 September , 2005 Någon som vet vad man skall göra med instrumentpanelen (se bilden). Den har bleknat som synes. Vet inte om målning är ett alternativ, flagar det så blir det värre än nu. Tips emottaget tacksamt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 24 September , 2005 vinylspray finns i olika kulörer o funkar jättebra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 24 September , 2005 black chrome. det har man på bilars dörrlister osv. där svart plast ha blivit grådassigt och fult. funkar gôr bra:-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
magnus8 0 Postad 24 September , 2005 Det är klart att du kan lackera den, det lackas på plast dagligen. Du kan få den precis som du vill i lacken, matt, halvmatt, halvblank, eller blank (enkelt förklarat). Lämna den till nån som kan sin sak så får du den precis som du vill ha den. Jag rekommenderar inte sprayburks-varianten, speciellt inte på en detalj som man ska sitta och titta på varje gång man är i båten. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jingesson 0 Postad 24 September , 2005 Kör du den varianten med black chrome nån sa o testa iaf.Är ju avsedd för kofångare på bilar men ja det utsätts ju för vatten o skit dagligen o sitter rät bra får ja säga.Gjorde en behandling i början på sommaren då vi bytte bil.Volvo är ju kända för sina matta kofångare.O de håller sej faktiskt fortfarande.Alltså betydligt bättre resultat än ja trott.Men passa dej så du ej klenar bredvid.Har en vit bil o då är det ett h-e o sen få bort eländet.Är ju värt ett testa iaf.. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SteinarP 0 Postad 25 September , 2005 Tack alla. Måste bara tillägga att det är både den svarta panelen OCH den grå-lila kåpan. Det är egentligen den grå-lila som stör mig mest. Tipset med mahogny-plywood kommer jag definitivt att använda, men kåpan vet jag inte riktigt? Kanske skulle skicka den på lackning som någon föreslog. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 188 Postad 26 September , 2005 Glöm inte att efterbehandla den. Epoxi är inte en lack... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser