Gå till innehåll
fredag 17 januari 2025
Gäst Mats

Johnson 90 v4 Impellerproblem ?

Rekommendera Poster

Gäst Mats

Testade och bestämde mej för att köpa en båt med Johnson 90 och reglageboxen pep med jämna mellanrum. Vet någon om det kan vara varning för impellerbyte?

Vad tror ni impellerbyte kostar på en sån?

En mystisk sak var att kylvattnet ut ur motorn var kallt, även efter 15 min körning - vad kan det betyda?

Motorn gick hysat i övrig - men lite ojämn tomgång - hostade till o stannade en gång.

Tacksam för svar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej det finns 2 grejor den larmar för antingen temp eller olja det kan vara oljan som den larmar för pröva o pumpa på olje blåsan o se om larmet slutar  annars får du nog köpa en ny vro pump mvh tutte

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja om det skulle va oljan vilket jag med hört att den där summern indikerar är det nog läge o kollad et grundligt,Innan det som inte får hända händer.......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

toppfylll oljetanken....slutar det då?

Vilken årsmodell har du? Är vro pumpen bytt nångång?

Om det är pumpen så antingen köp ny pump (2000kr) Eller plugga och koppla ur, för att sedan blanda oljan direkt i soppan (50kr)

Hur ser stiften ut när den gått på tomgång en stund? är dom ok eller olikfärgade?

När fick förgasarna nya munstycken och nålar, samt ordentlig synk och inställning.

Hur är kompet på cylindrarna?

Detta är bara ett par anledningar till varför den skulle gå ojämt på tomgång, Om den vårservades på en seriös firma så kan du nog få reda på det mesta om din motor (av det jag nämt ovan)

mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...