ole_ 0 Postad 24 September , 2005 Tjena. har problem med vad jag tror är bensinslange på ett eller annat sätt. båten vill inte plana eller komma upp i fart! Har en evinrude 75 hk från slutet av -70 talet. Åkte till en båthandlare och kikade på slang där. till evinrude skulle den kosta ca 500:- men då var det i vardera ände på slangen hona av den kontakt med två piggar och en hake. slangen jag har nu är det en sådan till motorn och en avlång rund anslutning till tanken (mercury, tror jag). Måste då köpa antingen ny tank eller ny tankanslutning (slang/tank). Men nu till problemet. Hittade dock en gammal evinrudetank i garaget. med just denna koppling. I tanken rasslar det lite när man skakar, har inte används på länge! är den dum att använda då? kan skiten komma till motorn?? Ole Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst xander Postad 24 September , 2005 Är det något bräsle kvar i den gamla tanken? Häll ut och se hur den ser ut. är det mycket missfärgat ser inte bra ut använd den ej. Annars kan du ju kanske pröva den för att se om det är slangen, du tror inte det sitter mycket under båten och det är därför du inte får upp den i planing. Ett vanligt problem så här års. Mvh Xander. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ole_ 0 Postad 24 September , 2005 Det är lite problem under båten! lite ojämnt slitage som ska repareras under vintern. Men det brukar vara som så att båten går kanon (planar utmärkt)i ca 10 minuter innan problemet uppstår! skulle vara konstigt om det var tack bare skrovet då! Ole Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst xander Postad 24 September , 2005 Det tycker jag med om den funkar 10 min, jag tror att du kan få hjälp här på forumet. Själv är jag inget bra på motorer tyvärr, men det kommer nog snart någon som kan och hjälper dej. Mvh Xander. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ole_ 0 Postad 24 September , 2005 Har precis varit ute med båten. Var till affären och köpte en ny bränsleslang, blåsa mm. Slipper nu problemet med att den dör ut som förrut men den har dock svårt att komma upp i max och är ojämn med ett par personer i båten. ena gången planar den lätt coh snabbt medans den knappast orkar nästa gång! den känns tung att köra! kan dessa historier ha med förgasaren och filtren att göra?? Ole Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser