hustran 0 Postad 22 September , 2005 Ett stort ljust fördäck,gör att jag får ont i ögonen,även om inte solen skiner(det gör den ju inte alltid)Nu har jag fått för mig att måla om detsamma.Jag har hört att båtar är vita för att de tål ultravioletta strålar bättre .Är det så?I alla fall så vill jag ha en mildare kulör,skönare för ögonen.Snälla ni tipsa mig om en riktig urstark färg som tål hugg o slag,Oj!...det gäller en plastbåt,måste jag tillägga. .....Är det inte nån annan som har samma problem? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 186 Postad 23 September , 2005 Grått är fint och praktiskt. Gul gelcoat klarar UV-nedbrytning bäst, bättre än vit, men nu skulle du ju måla... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LeCanard 0 Postad 23 September , 2005 Man kan ha ett par coooola solissar oxå. /LC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 23 September , 2005 Tack skotten du förstår tydligen vad jag menar.Det där med solissar har jag provat,känner mig nstängd o hittar dem sällan,fördäcket är matt redan pga.ålder o slapphet,Tänkte mig någon fegt grå kulör,men söker som sagt en tuff matt färg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 23 September , 2005 Förlåt Peter-k.Grått är inte fegt.Det är faktiskt både fint o praktiskt,gillar det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
magnus8 0 Postad 24 September , 2005 Titta på din båt, vad har du för färg på ev. linjer, stripes, inredning, kapell mm, sen försöker du matcha efter det. Välj sedan en matt eller halvmatt färg/klarlack så ska nog problemet vara löst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser