lods 4 Postad 22 September , 2005 Är det någon av er som har koll på var det finns ramper och parkeringsmöjligheter i Bohuslän. Främst västra Tjörn, västra Orust samt även längre norrut runt Resö, Råssö, Saltö /Lod Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fiskarn1 0 Postad 23 September , 2005 Man borde ringa och prata med kommunerna att ha båten på trailer blir vanligare Och Miljövänligare borde inte hindras av båt föreningar som låser ramperna. (Som ofta betalats med skatte pengar) En bra ramp med parkering drar ju lite folk. Min båt med kärra väger ca 1100kg ,Audi 2,3 = max lutning ca 15grader på slät ramp. <?xml:namespace prefix = o ns = urn:schemas-microsoft-com:office:office /> Öppna ramper på Orust . Mollsund 2st ,Stocken 1st 1låst, Ellös 1st, Svanvik 1st, Henån 1st?, Bästa är Ellös rampen. har lagom lutning går oftast att parkera inom 200m. på hög säsong går det att få parkering ca5-700m bort ”Långtidsparkeringen” , är man två så kan man plocka up föraren på badplatsen Tjörn( Dåligt! har inte hundra koll kan finnas fler) Rönnäng 1st 1låst, Bleket 2st som inte jag kan använda, Höviksnäs. Tjörn bron(Vid Gamla färje lägret). Rönnäng (Vid ishallen).har en stor brant ramp har aldrig vågat använda den ännu men den borde gå har inte provat några av Tjörn ramperna bara kollat på dom! Vill själv ha info om ramper högre upp om någon kan dela med sig. Mvh. Lennart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 23 September , 2005 Detta är hemligt så riskerar kastrering. Men för en annan fiskedåre avslöjar jag ändå att på Björholmen finns det en bra ramp, kanske lite brant men ifall båten inte är för tung och bilen tillräckligt tung är det inga problem./nu skall jag ut och fiska/skitfiske på er/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Magnus Ugander Postad 1 Oktober , 2005 Hej! Jag kan fylla på med ett par ramptips, egna och andras: Nära Tjörnbron, vid Almö camping skall finnas bra ramp parkering. Man använder den gamla färjerampen. Jag har sett det på bild men ännu inte testat själv. Det skall finnas en bra öppen ramp i Mollösund. Vet ej mer. I småbåtshamnen på Nordön (på vägen ut mot Marstrand) finns en kanonramp med bra lutning och djup samt asfalt änd ner i vattnet. Det kostar 10:- som frivilligt läggs i en sparbössa vid rampen. Parkering finns utanför hamnen med P-automat 20 20:-/dygn för båt trailer. Undewr vintern är det svårt att nå rampen pga alla upplagda båtar i området. På Tjärnö finns en låst ramp på Bofors Camping. Man betalar 50:- i receptionen för ilägg/upptag. Rampen är bra men det är ganska långgrunt (sandstrand) utanför. Nackdel är att man måste vara iland före 21:00 på sommaren då det stänger. Vet ej vintertiderna. /Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser