Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
jingesson

Varvräknare Evinrude 55

Rekommendera Poster

4.gifTänkte skaffa en varvräknare till min Evirude 55 -79 2cyl.Så jag undrar dels var man kan köpa en analog varvräknare till vettigt pris.Samt  hur den ska kopplas på motorn?Jättebra om nån skulle kunna hjälpa till med detta.Vill ha en vanlig varvräknare då ja tycker det blir lite snyggare än de här digitala som finns.Blir lite mer gediget så att säga

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan tänka mej att en från en två cylindrig mc skulle vara lätt att få in, kolla med en mc skrot...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I en tidigare tråd till en annan motor vill jag minnas att det nämndes att man kunde använda sig av varvräknare från ex Biltema som är avsedda för bil.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svaren.Jo jag har tänkt på dessa 2 cylindriga 125:or.Såg en Suzuki gp varvräknare på tradera som ja vann men ja har ej hört från killen.Annars var det en lite snyggare modell som kan passa för inbyggnad.

Ang dessa från Biltema låter det ju mkt intressant.Passar dessa alltså även för utombordare?Inombordare säger ju sej själv men va ja vet är de ställbara för 4-6 och 8 cylindrar.Är väl isåfall om man kunde modifiera dom?Är det någon som gjort detta är ja tacksam för tips?

Kopplas den sedan till generator eller hur funkar det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...