Gå till innehåll
lördag 01 mars 2025
Gäst David & Daniel

Se hit!

Rekommendera Poster

Gäst David & Daniel

Hej!<?xml:namespace prefix = o ns = urn:schemas-microsoft-com:office:office />

Vi läser industrielldesign vid Högskolan På Gotland. Vi arbetar för närvarande i ett projekt där vi ska designa ett ergonomiskt och funktionellt kök i en motorbåt.

Vi behöver all hjälp vi kan få för att reda upp vad som anses bra, dåligt, krångligt o.s.v. i dagens båtkök. Vi hoppas att du kan dela med dig av dina erfarenheter och har tid att svara på några korta frågor.

1. Vilken båtmodell har ni?

2. Finns det kök? Vad är bra/dåligt?

3. Hur anses köket ur ergonomisk synvinkel? Bra respektive dåligt?  (Placering av diskho i förhållande till spis o.s.v.) 

4. Hur upplevs avlastningsytor, förvaringsutrymmen, sophantering, skåp/lådor, kyl och spis?

5. Egna Tankar, önskemål och rekommendationer?

Tack för er medverkan!

David & Daniel

Högskolan På Gotland  -  Design & Konstruktion

www.hgo.se/design

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svar på deras frågor. De kanske är de som som utvecklar nästa generation båtar och vi är banne mej rätt forum att ställa frågorn i. För vem kan bättre vad som behövs än vi på MG.

Mvh/Idefix

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst xander

1. Aquador 23 dc

2. Ja

3.

4. 

5.

Ett båt kök borde vara så likt ett vanligt hemma kök som möjligt. Det kan man givetvis få om man har en jätte till båt. Men de festa båtarna är inga jättar. Mina tankar när jag köpte båt var bla. Inte laga mat där jag skall sova, Ha sitt platser i närheten av köket för att få sällskap då man lagar, diskar och helst under bar himmel då det är fint väder. Jag har två plattor (keramiskhäll), kyl med litet frysfack, kallt och varmt vatten och en portabel gasolspis, nu har ni lite att börja med. Jag skall försöka hjälpa er mer till helgen. Mvh Xander.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...