sonik 0 Postad 21 September , 2005 Jag har just kommit hem från ett verkligt äventyr. Den 28 augusti mönstrade jag på Pen Duick VI )22 m 25, Marconi ketch, 1973) i Reykjavik och seglade över Nordatlanten till Boulogne via Hebriderna, Isle of man Scilly och Aldernay. Det var en fantastisk resa med många vackra vyer, snabb segling på stora vatten, delfiner och fantastik mat med färska fiskar och skaldjur mest hela tiden. Kolla bilden när jag hänger högst upp och länken http://www.penduick.com/pages/uk/bateaux_uk/penduick6_uk.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 21 September , 2005 Det verkar ju helt grymt! Man kan ju inte låta bli att känna avundsjukan komma krypande. Hur kommer man med på en sådan seglats? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sonik Postad 22 September , 2005 Jag känner snubben som har firman med båten. Annars kostar en sån här resa 1100 euro plus 20euro för maten om dan, typ 15000 kronor pluss flygbiljetter. Jag tycker att det är mycket pengar men om man jämför med annan resa i tre veckor så blir det inte överdyrt. Om jag vore singel skulle jag spara till resa varje år. Nu sparar jag till antarktisresa i fem-tioårsplanen. den kostar 50000 plus dyrare flyg til sydamerika. Kolla : www.club-penduick.com/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sonik 0 Postad 23 September , 2005 Snygg bild! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sonik 0 Postad 23 September , 2005 Och en till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sonik 0 Postad 23 September , 2005 Sjösjuk Isabell. Alla utom tre blev sjösjuka i kuling på Norrdatlanten även skepparen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sonik 0 Postad 23 September , 2005 Islaysundet klarade vi med motor, det var typ tre knops ström. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser