Gå till innehåll
onsdag 29 januari 2025
Gäst Johan

Vad är detta för båt?

Rekommendera Poster

Gäst Johan

Hej, Jag har skaffat en ny båt och tänkte höra om någon kan tala om vad det är för märke och modell. Båten är från 1966. I medföljande dokumentation (försäkringspapper etc) står det att det är en Bertram 20'. Jag är dock osäker på detta och undrar om någon kan hjälpa mig. (Har ej köpt båten i tron om att det är en Bertram) Den ser ut att vara ritad av Ray Hunt som designade båtar åt många olika tillverkare som bla bertram, Chris Craft mfl på den tiden. Hade Ray Hunt något eget märke under denna period? Alla tips är välkomna. Tack på förhand

post-0-1394234476,7817_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Johan

Är det inte en tidig Sea-Ray? ---------------------- Jag vet inte, men efter lite googlande så måste jag säga att det ser rätt likt ut.

post-0-1394234476,8588_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kanske de skäms lite,för att de inte vet vad de köpt.           14.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Johan

Sjorovarn skrev: Har Ni supit, eller? Jag tycker Ni verkar lite dimmiga på bilderna! F´låt, Micke ------------------------------ kanske de skäms lite,för att de inte vet vad de köpt. ------------------------------ Hehe.. näe då. Jag käms inte för det.. Kkorten är tagna av förra ägaren och det känns inte så sjysst att sitta och posta bilder av honom i alla möjliga olika forum. Jag får ta några egna bilder på närmre håll. Hls Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...