Gå till innehåll
söndag 05 januari 2025
Gäst Bulla

Måla plastsnipa

Rekommendera Poster

Gäst Bulla

Jag tänkte måla snipan i vinter är det någon som far några tips spruta eller pensel en eller två komponent

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad har detta med långfärd att göra? Tänkte du fara iväg långt? 

Inte för att jag tror att jag har någon aning men om du vill ha svar måste du nog vara lite utförligare i din fråga.

Vad är det för material i snipan?

Trä eller plast till å börja med?

Vilka områden är det du ska måla,innombords eller utombords? 

Över eller under vattenlinjen?

Erik Klinga,

Golif 615 Stormfogel 

Västerås

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte för att vara bitter och cynisk, men med rubriken Måla plastsnipa är kanske inte materialet något större dilemma. Och under vattenlinjen brukar man väl säg att man bottenmålar? 

Och lite mkt syra i kommentaren om långfärden, även om du har helt rätt i sakfrågan, det var ju lite fel forum!

Arriverderci

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Jag målade om min snipa för några år sedan.

Jag använde en MOHARE roller , kolla på färgaffären dom har.

Köp inte på biltema , deras luddar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gick det bra att rolla själv alltså? Jag har också ett däck som måste lackas om. Det har bubblat och flagnat vilket ska åtgärdas snarast. Jag är dock lite osäker på om man bör göra det själv då tidigare ägare misslyckats med samma operation. Vad är viktigt? Vad ska man förbereda? Blev det bra bara med rätt grejer för dig alltså? 

Och så att vi pratar om samma sak. Lackning av plasten på däck, sittbrunn mm... Jag vill ha det där nyvita, blanka fina som det ska va... Går det inte själv lämnar jag in det.. men det är en trist utgift!

Mvh / Johnnie

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag lackade inte ovansidan utan utanpå ovan vattenlinjen. Men resultatet blev ungefär som gelcotskiket. använde en 2 komponentsfärg som används till bromålning. Mattade ner ytan och tvättade med thinner, torkade av med klibbtrasa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...